י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המלאכים בצהוב"

מרגש: המתנדבים החרדים הצילו את חיי הספורטאי • צפו

תושב רמת גן בשנות ה-50 לחייו, שהיה במהלך נסיעה ספורטיבית על אופניים, התמוטט בפתאומיות לפני כשלושה שבועות | רק בנס, מתנדבי ארגון 'הצלה' שהו באותו זמן בקרבת מקום והצילו חייו | כשחזר לביתו בתום תקופת האשפוז, הוא נפגש עם המתנדבים החרדים: אין לי מילים להודות לכם"

מרגש: המתנדבים החרדים הצילו את חיי הספורטאי • צפו
המתנדבים והספורטאי במפגש המרגש צילום: ארגון הצלה

ערן, תושב רמת גן, מרבה לעשות ספורט באמצעות רכיבה על אופניים. ברזומה שלו מסלולים ארוכים ונסיעות מפרכות על שני גלגלים, לכן נסיעה מפתח תקווה לרמת גן היא דבר של מה בכך עבורו. אך ביום ראשון, לפני שלושה שבועות, ליבו שרגיל במאמץ שכזה, נדם לפתע. באמצע הרכיבה ערן התמוטט, השתטח על הכביש עם אופניו, ושכב על האספלט כשהוא ללא הכרה.

"בן גוריון פינת ז'בוטינסקי. רוכב אופניים. תאונת דרכים קשה" עדכנה ההודעה שהתקבלה ממוקד 101 של מד"א. עוברי אורח שהיו במקום וראו את ערן נופל על הכביש הסיקו כי מדובר בתאונת דרכים וכי הפגיעה קרתה מרכב חולף.

יוסי אליוביץ', חובש רפואת חירום של הצלה במד"א וחבר ביחידת האופנועים של מד"א, בדיוק חצה עם רכב של חבר את הצומת הסמוך. על אף שהציוד לא היה ברשותו, עם קבלת הקריאה הוא עצר באופן מיידי ליד הרוכב ולאחר שראה כי הוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, החל לבצע פעולות מצילות חיים על ידי עיסויים ידניים. כעבור דקה הצטרף אליו חובש הצלה במד"א, ישראל כהן, אף הוא חבר ביחידת האופנועים של מד"א, ועזר לו במאמצי ההחייאה.

זמן קצר לאחר מכן הגיעו למקום ניידת טיפול נמרץ וחובש הצלה במד"א נוסף, בנצי הימל. הם זיהו כי על אף שהקריאה יצאה תחת ההגדרה של תאונת דרכים, נראה כי הרקע להתמוטטות הוא לבבי. בנצי לקח את מכשיר הדפיברלטור של ישראל וחיבר אותו במהירות לחזהו של ערן. ואכן, הדפיברלטור המליץ על מתן שוק חשמלי, כשלאחר מכן ניתנה ההוראה להמשיך עיסויים. דודו סויסה, פראמדיק ותיק במד"א, הורה לחובשים המסורים כי יש לפנות את ערן בהקדם לבית החולים תל השומר תוך כדי עיסויים.

יוסי וישראל החובשים, העלו את ערן למיטת האמבולנס כשכל העת בנצי רכון מעליו ולא מפסיק אף לא לרגע בביצוע העיסויים. גם כשהמיטה הורמה והוכנסה לאמבולנס הומשכו ללא הרף פעולות הצלת החיים.

עם הכנסתו של ערן לנט"ן הוא חובר על ידי דודו הפראמדיק למוניטור, ואז אובחן כי הדופק של ערן חזר לפעול. בנצי, שהפסיק עם העיסויים, החליף את חובש מד"א בנהיגה על הנט"ן על מנת שזה יעזור לדודו הפראמדיק בהמשך טיפול וייצוב המדדים בדרך לבית החולים. בנוסף, הם יצרו קשר עם צוות חדר ההלם בביה"ח כדי שיהיו מוכנים לקבל את ערן לטיפול מהיר.

עם ההגעה לבית החולים, חיכו הרופאים לאמבולנס, וערן הובהל לחדר ההלם לביצוע ניתוח מעקפים. לאחריו, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו ולהוציאו מסכנת חיים.

"שתדעו לכם" אמרו הרופאים, "הפעולות הזריזות והמהירות בשטח של חובשי הצלה במד"א שהגיעו רגע אחרי שהלב חדל מלפעום, וביצוע פעולות העיסויים עם מתן השוק, הן הן אלו שהצילו את חיי ערן".

כעבור שבועיים, חזר ערן, לביתו שברמת גן. הוא והוריו המתינו בציפייה ליוסי, ישראל ובנצי, חובשי רפואת החירום, "המלאכים בצהוב" כדבריהם, שהצילו את חייו.

"אין לנו מילים להודות לכם" הם אמרו לחובשים במפגש המרגש. ערן האזין בקשב רב לתיאור המקרה מפי יוסי וישראל שסיפרו לו מה ארע מרגע שאיבד את הכרתו. הם התרגשו לראות את ערן עומד לפניהם בריא ושלם, והציגו בפניו את מכשיר הדפיברילטור, שבאמצעותו הצליחו להחזיר את ליבו לפעום.

"ערן היקר" אמר לו ישראל, "אנחנו שמחים שזכינו שלושתנו, יחד עם צוות מד"א, להציל את החיים שלך. זוהי זכות גדולה מאוד עבורנו, ומגלגלים זכות על ידי זכאי. כל שנותר הוא להתפלל שבעז"ה תחזור לאיתנך, לרכוב עם כל הלב שוב בכבישי הארץ על גלגלי האופניים".

ארגון הצלה החייאה מוצלחת ספורטאי רוכב אופניים מפגש מרגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד