י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצווה גוררת מצווה

הנדנדה שהובילה למצוות השבת אבדה ולקירוב רחוקים

בפורים האחרון נאבדו זוג תפילין, בליל אמש במעמד רכישת נדנדה על ידי אברך מבני ברק מיהודי תל אביבי אליו הגיע דרך אתר יד 2, זכה המוכר שגדל עד גיל 14 כנוצרי, גם למכור את הנדנדה, גם לקיים את מצוות השבת אבדה, וגם להתקרב לתורה ומצוות • מרגש

הנדנדה שהובילה למצוות השבת אבדה ולקירוב רחוקים
התפילין שנמצאו צילום: באדיבות המוצא

במערכת 'בחדרי חרדים' התקבל היום (ראשון) סיפור מדהים שתחילתו לפני עשרות שנים בבית משפחה "נוצרית" בבלגיה, עוברת בבית מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, וכלה בנדנדה שנרכשה אמש בתל אביב דרך אתר יד 2.

ר' פותח ומספר ל'בחדרי חרדים': ראיתי ביד 2 פרסום על נדנדה שרציתי לרכוש לביתי, ואתמול נסעתי לתל אבי לרכוש אותה, פתח לי את הדלת יהודי מבוגר, שעדיין אינו שומר תורה ומצוות, מראה גס, אבל דיבורו בעדינות מופלאה. היהודי התרגש לראות יהודי חרדי עומד מולו, וסיפר לי כי יש ברשותו סוג תפילין שמצא בתחנת אוטובוס, ושאלני היאך יוכל למצוא את הבעלים שלהם. ניסיתי לכוון אותו אל מכון פאר בבני ברק, אמר לי שהוא לא יסתדר, אמרתי לו שיביא אותם אלי ואני אנסה למצוא.

הוא הביא לי את התפילין, שלחתי תמונה שלהם לכמה קבוצות וואצאפ, תוך דקות ספורות פונה אלי מישהו חבר באחד הקבוצות, שהוא שכן של הבחור, וקישר ביני לבין הבחור החשוב יוסף שלמה בן צור מישיבתו של הרב סורוצקין בראשון לציון, לאחר אימות הפרטים תיאמתי איתו את החזרת התפילין וקיום המצווה החשובה של השבת אבדה.

הבחור התרגש ואמר שבפורים האחרון אבדו לו התפילין עת הגיע להשלים מניין כבן ירושלים בבית מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, לברכה מהודרת על קריאת המגילה בהידור ביום פורים דמוקפין, ולאחר קריאת המגילה חיפש את תפיליו שנעלמו, כנראה על ידי שיכור שלקחם והשאירם בתחנת אוטובוס שם מצאם היהודי המבוגר.

היהודי שמכר לי את הנדנדה התרגש לראות איך הצליח להשיב את התפילין לבעליהן, פתח את סגור לבו וסיפר כי נולד כנוצרי בכפר בבלגיה, בעת שהיה נער כבן 14, סבתו השתכרה במסיבה ופלטה לבני המשפחה כי הם יהודים שמסתתרים מאימת הנאצים, אמו פנתה לרבני בלגיה, והם אשרו את דבר יהדותם, והמשפחה עלתה לארץ, וכעת הוא כה משתוקק להתקרב ולשמור תורה ומצוות. מספר ר' בהתרגשות ל'בחדרי חרדים', ומוסיף כי כבר החל במגעים להפנות את היודי לארגון ערכים, כשהם ידעו לתת לו את הכלים והידע הנדרשים.

עוד מוסיף ר' בהתרגשות, כי לפני שנים הוא עצמו איבד תפילין, ולאחר 7 נים נמצאו במטבח מעופש בשכונת פרדס כ"ץ. וכעת הוא זוכה להיות חלק מהשבת אבדת תפילין לבעליהם.

יצויין כי בשבוע שעבר פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' את הסיפור הפלאי של מציאת התפילין של הרבי מלובלין זצוק"ל לאחר עשרות שנים, גם הם נמצאו על ידי מכון פאר.

השבת אבידה יד 2 אבדן תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד