י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאכזבת הימין

פרשת המימד החמישי: בעלי תפקידים נחקרו; גנץ אינו חשוד

למרות הניסיונות בימין להצמיד לבני גנץ תווית של חשוד בפרשת 'המימד החמישי', הערב נחשף כי בעלי תפקידים בחברה שקרסה ונסגרה נחקרו, אולם בני גנץ אינו חשוד כלל בפרשה

פרשת המימד החמישי: בעלי תפקידים נחקרו; גנץ אינו חשוד
בני גנץ צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

כשמונה חודשים לאחר שמ"מ פרקליט המדינה דאז דן אלדד הודיע כי תיפתח חקירה בפרשת חברת 'המימד החמישי', חקירת הפרשה עברה להתנהל בפרקליטות מחוז ירושלים, כך מדווח הערב (ראשון) העיתונאי אביעד גליקמן ב'ערוץ 13'. על פי הדיווח, בעלי תפקידים בחברה נחקרו לאחרונה, אך ראש הממשלה החליפי שר הביטחון בני גנץ, נמצא כלא חשוד בפרשה.

כזכור, באמצע החודש שעבר פורסם כי השר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה שוקל להקים ועדת חקירה שתבדוק את פרשת 'המימד החמישי', בה על פי טענת גורמים בימין, היה מעורב שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

על פי דיווחו של כתב המשטרה מאור צור ב'חדשות 13', אוחנה פנה באותו יום לגורמים במשרד לביטחון פנים והורה להתחיל בהליך בדיקה במטרה להקים את ועדת החקירה שתבחן את הפרשה.

הפרסום אודות הקמת הועדה, הגיע בעקבות התבטאות של שר הביטחון בני גנץ כי הוא שוקל להקים ועדת חקירה בעניין הצוללות, בה בשלב זה ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד, כך על פי קביעת היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

בתחילת השנה, נזכיר, הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח ב'בדיקה' פלילית, אך יממה לאחר מכן ממלא מקום פרקליט המדינה דאז דן אלדד, החליט לפתוח ב'חקירה' פלילית בפרשת 'המימד החמישי'. יצוין כי הדבר עורר סערה פוליטית וגרר תגובות מימין ומשמאל.

המימד החמישי בני גנץ חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד