ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נסיקתו של בנט נבלמה

סקר חדש: ממשלת ימין-חרדים אפשרית; חולדאי לא תורם לגוש השמאל

סקר חדש מעלה תמונה עגומה לשמאל, כאשר גם כניסתו הצפויה של רון חולדאי לזירה הפוליטית לא משנה כמעט את המפה. הסקר מציג אופציה מובהקת של ממשלת ימין-חרדים, ללא ליברמן. נתניהו מתחזק קמעא, בולם את נסיקת בנט וגם ממשיך להוביל בהתאמה לראשות הממשלה

סקר חדש: ממשלת ימין-חרדים אפשרית; חולדאי לא תורם לגוש השמאל
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ממשלת ימין-חרדים עם 65 מנדטים, זהו חלומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וסקר שמתפרסם הערב (ראשון) נותן תקווה כי זה אפשרי למרות העניינים המשפטיים והקורונה הבריאותית והכלכלית.

מסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ופורסם ב'חדשות 13', עולה כי לו בנימין נתניהו והליכוד מצליחים לבלום את העלייה של בנט בסקרים, ואף מחזירים לעצמם מנדטים. עוד עולה מהסקר כי בכל קונסטלציה תיתכן אפשרות לממשלת ימין-חרדים, ללא ליברמן ומפלגות השמאל והערבים.

על פי נתוני הסקר, במידה והבחירות היו נערכות היום זו מפת המנדטים: הליכוד - 29, ימינה - 22, יש עתיד - 20, הרשימה המשותפת - 12, כחול לבן - 10, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו - 7 ומרצ עם 6 מנדטים.

תמונת הגושים תהיה כדלהלן: גוש הימין-חרדים - 65 מנדטים, גוש השמאל-ערבים 48 וליברמן - 7.

עוד עולה מהסקר שפורסם ב'חדשות 13' כי במקרה שמפלגה בראשות רון חולדאי תרוץ לכנסת, מפת הגושים תישאר כמעט זהה, בהטייה קטנה לטובת גוש הימין-חרדים.

על פי נתוני הסקר, במידה והבחירות היו נערכות היום ומפלגה בראשותו של רון חולדאי משתתפת במערכת הבחירות, כך תיראה מפת המנדטים: הליכוד - 30, ימינה - 22, יש עתיד - 17, הרשימה המשותפת - 11, כחול לבן - 8, המפלגה בראשות רון חולדאי משיגה 7 מנדטים, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו -7, ומרצ נפגעת ויורדת ל-4 מנדטים על קו אחוז החסימה.

לאור הנתונים הנ"ל באם יחליט חולדאי להקים רשימה, הוא לוקח שני מנדטים ממרץ כחול לבן ויש עתיד, ומנדט אחד מהרשימה המשותפת. בסיטואציה שכזו הליכוד לוקח אף הוא מנדט מ'יש עתיד'.

ארבע מפלגות שנסקרו אך לא עברו את אחוז החסימה; העבודה, דרך ארץ, הבית היהודי וגשר.

בסקר נבחנה גם את שאלת ההתאמה לראשות הממשלה; 36% מעניקים את מירב ההתאמה לתפקיד לראש הממשלה בנימין נתניהו. 21% סבורים כי בנט הוא המתאים ביותר לתפקיד. רק 15% חושבים כי יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ראוי לרשת את מקומו של נתניהו ולשבת על כס ראש הממשלה. סוגר את הרשימה בני גנץ (שמחזיק בהבטחה לרוטציה) עם 11% בלבד.

יצוין כי הסקר נערך עבור 'חדשות 13' על ידי הפרופסור קמיל פוקס, הסקר כלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית, ו-100 במגזר הערבי. התשאול נערך על ידי פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון ועל ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. וטעות הדגימה עומדת על 3.9%.

בחירות קמיל פוקס רון חולדאי סקר מנדטים חדשות 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד