י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
טראמפ מתרוצץ; ביידן מתמקד

הבחירות בארצות הברית: נשבר שיא של 100 שנים

בעוד בארצות הברית מגדירים את אחוזי ההצבעה המוקדמים בדואר כשיא שלא נראה כמותו ב-100 השנים האחרונות, טראמפ מתרוצץ היום בין עצרות בחמש מדינות. לעומתו, ג'ו ביידן מתמקד בפנסילבניה שם זכה טראמפ בבחירות הקודמות לאחוז תמיכה גבוה | ומה עושים הסגנים המיועדים?

הבחירות בארצות הברית: נשבר שיא של 100 שנים
ג' ביידן/דולנד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק/דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא נח עד הרגע אחרון, היום (ראשון) לבד, הוא מתרוצץ בין עצרות בחמש מדינות. הוא החל במישיגן משם המשיך לאיווה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה ופלורידה.

מנגד, סגן נשיא לשעבר ג'ו ביידן נמצא היום בפנסילבניה, שם הוא נלחם בכל הכוח לנצח את טראמפ, אחר כך מתוכננים לו אירועים בפילדלפיה ואחריהם קמפיין התרמה בשעות הערב. צוות הקמפיין של ביידן הודיע ​​גם כי ייסע ביום שני לאוהיו, מדינה שטראמפ זכה בכשמונה נקודות בבחירות הקודמות.

הסנאטורית קמילה האריס, מי שתשמש כסגנו של ביידן אם ייבחר, מקיימת אירועים בג'ורג'יה ובצפון קרוליינה, ואילו סגן הנשיא הנוכחי מייק פנס משתתף בכנס בצפון קרוליינה, ומשם חוזר לוושינגטון.

המומחה לבחירות, נייט פרסילי, אומר ל'וושינגטון פוסט' על אחוזי ההצבעה הצפויים, כי מדובר במבול של מצביעים שטרם נראה כמותו זה 100 שנה.

"אם היית שואל אותי לפני חצי שנה, האם יהיו לנו 90 מיליון אנשים שכבר הצביעו בהצבעה מוקדמת, ואז מצפים ל-150 עד 160 מיליון מצביעים נוספים שהיו מצביעים בבחירות, הייתי המום", פרסילי, מנהל שותף במרכז מדיניות הסייבר באוניברסיטת סטנפורד אמר את הדברים בראיון לחדשות NBC.

מחשש למהומות מצד צדדים שלא יהיו מרוצים מהתוצאות, המושלים הדמוקרטיים של מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין קראו לסבלנות בזמן ספירת הקולות במדינותיהם, והדגישו כי תוצאות האמת עלולות לעכב זמן רב מהרגיל.

למעלה מ-91 מיליון אמריקאים כבר הצביעו, שיא חסר תקדים במאה השנים האחרונות.

אף אחת משלוש המדינות לא יכולה להתחיל לספור פתקי הצבעה, רק לאחר סגירת הקלפיות ביום הבחירות, אם כי כמה עיריות במישיגן יכולות להתחיל במיון. מזכירת המדינה של פנסילבניה אמרה כי היא מצפה שהמדינה תהיה עם יותר מפי 10 הצבעות בדואר במהלך הבחירות הללו מאשר בשנת 2016.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד