כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כולם נגד כולם

קרעי הניח הצעה לביטול ממשלת החילופים והתסיס את הרוחות

הרוחות במערכת הפוליטית סוערות כפי שלא סערו כבר זמן רב. חה"כ שלמה קרעי הניח הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים והזכיר ליאיר לפיד כי הבטיח לתמוך בחוק שכזה | בימינה הצהירו כי יעשו הכל על מנת לפרק ממשלה רעה שכזו. ובעוד כחול לבן ממתינים לאחרי הבחירות בארצות הברית, בעיתונות החרדית נערכים לבחירות כאן

קרעי הניח הצעה לביטול ממשלת החילופים והתסיס את הרוחות
קרעי מקריא את השאילתה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אל מול האיומים התמידיים שמעלים נציגי כחול לבן על הליכה לבחירות וחקיקת חוקים נגד הליכוד והעומד בראשה, בליכוד לא מתכוונים לשתוק ומשיבים מלחמה, חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים.

חבר הכנסת קרעי הסביר את המניע להצעת החוק שהגיש "לאור תפקוד הממשלה, והמקלות בגלגלים ששמים כחול לבן על כל צעד ושעל, ולאור הפרת ההסכם הקואליציוני מצד כחול לבן, שהחלה בהסטת מ"מ פרקליט המדינה אלדד כדי לבצר את כנופיית שלטון החוק, עובר דרך הצבעות נגד הממשלה והפרעה שוטפת לתפקודה, ועד אי הקמת הוועדה המחויבת מההסכם הקואליציוני למינויים בכירים, יש צורך בחלופה שכזו".

ולאור כך שביטול החוק דורש רוב של 70 ח"כים. אמר חבר הכנסת קרעי "אל מול האיומים של כחול לבן על אזרחי ישראל במערכת בחירות בתקופת מגיפה, יש להניח על השולחן חלופה טובה יותר לטובת אזרחי ישראל, אם כחול לבן ייקחו אותנו לבחירות, מצופה מימינה לתמוך בחוק הזה. אחרת, איך יסבירו לבוחריהם שהשאירו את ניסנקורן וגנץ עוד כחצי שנה בתפקידיהם, כאשר יש אפשרות לבטל את חוק ממשלת החילופים, לפטר אותם ולמנוע מהם פגיעה נוספת באזרחי ישראל".

עוד הוסיף קרעי והזכיר גם את אמירתו של יו"ר האופוזיציה לפיד בעת חקיקת החוק בשלהי חודש אפריל "אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו – כן". עוד הוסיף לפיד: "אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור. למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל. זהו מבחן האמינות שלו. בכלל, מדוע שירצה לצאת לבחירות עם גנץ בביטחון, אשכנזי בחוץ וניסנקורן במשפטים? מדוע שיאפשר להם לבצע מחטפים כדי לקחת ממנו קולות במקום להפוך אותם לח"כים פשוטים?"

במפלגת ימינה סיפרו על ההצבעה הצפויה של חברי המפלגה בהצעות החוק לפיזור הכנסת ואמרו "גורמים בכחול לבן מתרצים את אי הצבעתם על החוק לפיזור הכנסת בטענה כי ימינה בלאו הכי לא תתמוך בחוק וזאת בניסיון לטשטש את ההתקפלות שלהם לאולטימטום של עצמם. אז שיהיה ברור, ימינה תצביע בעד כל חוק לפיזור הכנסת. תם זמנה של הממשלה הרעה הזו."

גם במפלגת יש עתיד התייחסו להצעה לפיזור הכנסת ותקפו גם הם את חברי כחול לבן "‏כחול לבן מחזיקים את נתניהו בשלטון. כל הצעת אי אמון וההצעה לפיזור הכנסת הן הזדמנות בשבילם לעשות את הדבר הנכון עבור מדינת ישראל".

בתוך כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום' כי גנץ צפוי להחליט מיד לאחר הבחירות בארצות הברית האם הוא  מפרק את הקואליציה. כאשר גורמים במפלגה טוענים כי "הליכוד תוקע כל פעולה של שרינו".

חבר הכנסת משה גפני התייחס הבוקר ברשת ב' להסכם המקרטע שנחתם בין הליכוד וכחול לבן ואמר "בכחול לבן צריכים להחליט אם הם רוצים ללכת לבחירות או שהממשלה תתנהל. מציע להם להתיישר ולא כל הזמן לעשות משברים".

במקביל גם בעיתונות החרדית נערכים ומזהירים מפני בחירות. בעוד בעיתון 'המבשר' השיקו כבר את קמפיין הבחירות, תוך חיבוק חזק חזק למפלגת הליכוד, ורמזו מה יקרה בממשלה ללא חרדים, כאשר "מידי שבוע יש עתיד בתמיכת כחול לבן ניסו להעביר חוקים אנטי דתיים ורק בזכות קולותיהם של סיעת הליכוד, וחברי הכנסת החרדים, הצעות אלה נדחו".

בעיתון 'המודיע' בחרו לתקוף את נתניהו ישירות ״אם רה״מ נתניהו יעמוד על דעתו להגדיל את הקנסות, עליו לדעת שחברי הכנסת החרדים לא יתמכו בו בנושאים אחרים, מהותיים הרבה יותר לגבי חייו הפוליטיים״ הזהירו ב'המודיע.

 

מפלגת כחול לבן המבשר המודיע בחירות ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד