ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"הזמנתי להתפלל"

בעל חנות פתח במסווה של 'בית כנסת' - אך נקנס • צפו

המשטרה קנסה היום ב-5,000 ש"ח בעל חנות בגדים ברמת גן שבחר לפתוח את העסק בניגוד להנחיות, אך בצורה יצירתית, תוך שהוא תולה שלט 'בית כנסת' בכניסה לחנות 

בעל חנות פתח במסווה של 'בית כנסת' - אך נקנס • צפו
החנות ברמת גן והשלט צילום: דוברות המשטרה

בעל חנות בגדים ברמת גן, שהחליט לפתוח היום (שני) את העסק שברשותו למרות האיסור - כפי שעשו היום בעלי עסקים רבים ברחבי הארץ - מצא פתרון יצירתי במיוחד: תליית שלט גדול בכניסה לחנות שעליו נכתב 'בית כנסת', וכי העוברים ושבים מוזמנים להיכנס פנימה ולהתפלל.

אלא, שהפתרון היצירתי לא סייעה לבעל החנות ושוטרים שהגיעו למקום קנסו אותו ב-5,000 שקלים. מהמשטרה נמסר כי במסגרת האכיפה היזומה שמבצעת משטרת ישראל לבחינת עמידה בהנחיות משרד הבריאות, חשפו הבוקר שוטרי מחוז ת"א, בית עסק לממכר בגדים, שנפתח בניגוד להנחיות תוך הצבת שלט בחזית החנות, כי מדובר ב-"בית כנסת" ולפיכך רשמו לבעל העסק קנס בסך 5,000 ש"ח.

"משטרת ישראל רואה בחומרה הפעלת עסק בניגוד לתקנות ותפעל באופן מוגבר לאכיפת הנחיות משרד הבריאות, למען שלום הציבור", נמסר מהמשטרה. מוקדם יותר שוחח בעל החנות עם אתר 'וואלה' והסביר את הסיבה שבגינה החליט לפתוח את העסק. "מה שעשיתי זה להזמין אנשים לבוא ולהתפלל אצלי בחנות, ככה אני יכול לשמור על ההנחיות וגם לקנות ולתמוך בפעילות שלנו", אמר לאתר.

 "הגיעו שוטר ופקח וטענו שאני פותח בניגוד לחוק כי אני חנות ולא בית כנסת", הוא הוסיף, "הסברתי שהמקום כרגע עובד במתכונת של בית כנסת ובהתאם לנהלים ולהנחיות. הם אמרו לי שאנשים לא יכולים להתפלל בתוך חנות, אבל זה לא חוקי כי ההגדרה היא 'להתפלל במקום סגור'. מעבר לכך, הם איימו שאם לא אוריד את השלט הם יפנו לרישוי עסקים כדי לסגור את העסק לצמיתות".

 

אכיפה חנות בית כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד