י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות המשפט המתנהל נגדו

היועמ"ש קבע: נתניהו לא יעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק

בהסדר ניגוד העניינים אותו שיגר הערב מנדלבליט לנתניהו, הוא קובע כי הוא לא יוכל לעסוק כלל במינויי בכירים במערכת אכיפת החוק בישראל בעקבות המשפט המתנהל נגדו | עם זאת: "לא תהא מניעה מהשתתפותך בהליך בחירת נציג הממשלה או הכנסת בוועדה לבחירת שופטים"

היועמ"ש קבע: נתניהו לא יעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, העביר הערב (שני) לראש הממשלה נתניהו את חוות דעתו למניעת ניגוד עניינים, על רקע ההליך הפלילי המתנהל בעניינו. בחוות הדעת קובע מנדלבליט כי נתניהו לא יוכל לעסוק כלל במינוי בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה.

"עליך להימנע ממעורבות בכל עניין הנוגע למינויים ולהליכי מינויים במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל, ביחס לבעלי תפקידים אשר מעורבים בהליך הפלילי בעניינך, או שיש ביכולתם להשפיע על הליך זה", כותב מנדלבליט בהחלטתו. "כלומר", מפרט היועמ"ש: "במינוי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, מפקדי יחידת להב 433 וכלל חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך שהיו מעורבים בעניינך".

במשרד המשפטים מדגישים, כי מדובר בחוות דעת העוסקת רק בהיבטי ניגוד העניינים הנוגעים לכתב האישום שהוגש בעניינו של נתניהו. לצד חוות דעת זו, יגובש הסדר ניגוד עניינים כללי, על בסיס שאלון ניגוד העניינים המועבר אל כלל חברי הממשלה כמקובל.

עוד קובע היועץ המשפטי לממשלה בחוות הדעת לנתניהו: "עליך להימנע ממעורבות בעניינים הנוגעים להחלטות הוועדה לבחירת שופטים, בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים, שכן אלה עשויים לעסוק בהליך הפלילי בעניינך או בעניינים הקשורים אליו, או בעניינים הנוגעים לשופטי המותב בהליך.

עם זאת, מציין היועץ המשפטי לממשלה, "כי לא תהא מניעה מהשתתפותך בהליך בחירת נציג הממשלה או הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. ואולם, עליך להימנע כמובן מהשפעה כלשהי על האופן בו אותם נציגים ימלאו את תפקידם בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים".

 

 

 

היועץ המשפטי לממשלה ניגוד עניינים אביחי מנדלבליט ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד