כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי שנים ארוכות

ראש העיר פתח תקווה יצק אבן פינה למעונות של הבעש"ט

טקס הנחת אבן הפינה לאגף החדש במעונות היום של מוסדות הבעש"ט התקיים השבוע בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג ובנוכחות רבנים ומנהלי מוסדות הבעש"ט. אחד המנהלים ציין בהתרגשות כי מדובר בהשלמה של הליך שהחל לפני שנים ארוכות. ראש העיר הודה על שיתוף הפעולה התמידי מצד ראשי ומנהלי הקהילה החסידית, וציין כי עיריית פתח תקווה ייחודית מאוד בטיפול במעונות היום, וכי שרים וחברי כנסת מגיעים ללמוד את הטיפול שמעניקה הרשות לגילאי לידה עד 3.

ראש העיר פתח תקווה יצק אבן פינה למעונות של הבעש"ט
הנחת אבן הפינה למעונות הבעש"ט בפ"ת צילום: באדיבות המצלם

אחרי שבע שנים של עיכובים, החלה בניית האגף החדש במעונות היום של מוסדות הבעש"ט בשכונת 'גני הדר'. בטקס הנחת אבן הפינה שהתקיים במתחם הודו ראשי הקהילה החסידית ומנהלי המוסדות לראש העיר רמי גרינברג על פעילותו הענפה והנמרצת להסרת החסמים הביורוקרטיים שמנעו את התרחבות המעון עד כה, כמו"כ הודו על התקציבים שניתנו לצורך סיום הפרויקט התקוע.

המנכ"ל לשעבר של מוסדות הבעש"ט, יעקב גנזלר, שהקים את המעונות, והוביל את פרויקט ההתרחבות, פתח בהתרגשות את דבריו בברכת שהחיינו על הרגע המכונן של תחילת הבניה, לאחר מכן הודה ובירך את ראש העיר המנוח יצחק אוחיון שדחף את הפרויקט, את ח"כ יעקב אשר שדאג בשעתו לסעיף התקציבי עבור המעונות, וסיים עם הברכה על החתום על המוגמר – ראש העיר רמי גרינברג, "שהוסיף לנו עוד תקציבים ועודד ודחף אותנו להתקדם עם הכל כדי להביא בשורה לתושבי השכונה כמה שיותר מהר. אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה, ובאנו פה להודות לו על כך בשער בת רבים. הפרויקט הזה יכול היה גם אחרי כל האישורים והתקציבים לחזור בחזרה אל התמ"ת, ואלה דברים שקורים, ובמקרה שלנו להיפך, הוא  כאמור דחף ועודד כמה שיותר כי זה באמת תועלת גדולה מאוד לתושבים".

רמי גרינברג ראש העיר נשא גם הוא דברים בטקס, והדגיש בדבריו כי ניתן לראות שלמרות המצב המורכב שנוצר בעקבות הקורונה, הוא והעירייה בראשותו ממשיכים לקדם את פיתוח המוסדות בעיר ללא אפליות ומתוך שוויון לכלל המגזרים. "גם כשמדובר לפעמים בפרויקטים שנראים כמעט לא מציאותיים להוציאם לפועל, אנחנו עושים זאת, כבור התושבים". בעניין זה הזכיר ראש העיר את הרחבת הציר המרכזי - מנחם בגין שבסמוך למעונות היום. "היה נראה כאילו זה משהו שלא ניתן לביצוע, וזה בוצע על ידינו.. כך גם בעוד מגוון של דברים שאנחנו עושים ומקדמים, בין אם זה בחינוך או ברווחה או במוסדות דת בעיר או גינות ציבוריות ותחבורה ציבורית. הכל מקודם ביעילות ובמסירות למען התושבים".

ראש העיר מנה בנאומו שורה מרשימה של מוסדות ומעונות יום אותם הוא מקדם, כשלחלקם כבר אף הושג תקציב לבנייה, וציין כי באופן כללי נושא מעונות היום מוזנח כבר במשך שנים במקומות רבים בארץ, בין היתר בגלל שאין לכך תקצוב שוטף ממשרד החינוך אלא ממשרד הרווחה. לדבריו של גרינברג, "אנחנו הבנו את החשיבות של התעסקות בגילאים הרכים כבר מגיל לידה עד 3 ולא רק מגיל גן עד 18, והקמנו לשם מחלקה מיוחדת אצלנו בעירייה, דבר שאין לו אח ורע בשום רשות אחרת. המחלקה הזאת עוסקת בנושא הזה של הגילאים לידה עד 3, בניהולם המיוחד של צפנת ומור דקל", ראש העיר הוסיף וציין כי שרים וחברי כנסת שעוסקים בנושא מגיעים במיוחד כדי לעמוד מקרוב אחר הפעילות הייחודית של העירייה בתחום.

ראש העיר הודה לרבנים ולמנהלי מוסדות הבעש"ט שנכחו בטקס, הגאון הרב יקותיאל רוזנבאום, הרב שמעון הרבסט, הרב שפיץ, מנכ"ל המוסדות אהרון אסקל, וליעקב גנזלר מנכ"ל המוסדות לשעבר שהקים את המעונות ואף החל את הפעילות להרחבתם. הוא הודה לכולם על שיתוף הפעולה הפורה, "כיף לעבוד איתכם" חתם גרינברג. ראש העיר הודה גם על הפעילות העירונית שסייעה להשלמת הטיפול ולהתחלת הבניה, לרון כץ יו"ר מנהל החינוך העירוני, לערן חג"ג' פרויקטור החינוך הדתי והחרדי בעיר, ועוד.

רמי גרינברג פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד