י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעיר הסובלנית

אנטישמיות: כתובות נאצה במישיגן ובארגנטינה

כתובות נאצה נגד יהודים רוססו על מצבות בבית הקברות היהודי בעיר פאראנה שבארגנטינה | העיר ידועה בסובלנותה ובכבוד הרב שהיא רוחשת לקהילה היהודית המקומית | אירוע נוסף בבית הקברות במישיגן, שם רוססו כתובות בהן הוזכר הנשיא טראמפ

אנטישמיות: כתובות נאצה במישיגן ובארגנטינה
הכתובות בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

וועד הקהילות וארגון DAIA בארגנטינה יחד עם הרשויות המקומיות גינו אירוע של כתובות נאצה אנטישמיות בעיר פאראנה, אחרי שאתמול יום שני הופיעו כתובות נאצה אנטישמיות בפארק אורקיזה בעיר פאראנה במחוז אנטר ריוס.

וועד הקהילות, נציגות ארגון הDAIA בפרנה, והרשויות העירונית ניקו במהירות את הוונדליזם והגישו תלונה למשטרה, בנוסף, העירייה לקחה אחריות לניקיון כתובות הנאצה האנטישמיות.

הרשויות העירוניות של העיר פאראנה ידועים בתמיכתם בכל הקהילות, ויש סובלנות וכבוד בין תושבי פאראנה.

על פי ההסכמים שנחתמו עם מספר עמותות ישראליות וארגנטינאיות יחד, העיר חייבת להיות עיר נקייה מאנטישמיות ונגד כל סוגי האפליה. אחד הפוליטיקאים המקומיים ליווה את פבלו סוסקין, יו"ר נציגות DAIA להגיש את התלונה.

"לנוכח הופעתם של כתובות נאצה אנטישמיות שנעשו באזור פארק אורקיזה בעיר פאראנה, אנו רוצים להביע את הדחייה והדאגה הגדולים ביותר שלנו, מעשים מסוג זה אינן תואמות את ההרמוניה והכבוד לגיוון המאפיינים את העיר פאראנה ואת מחוז אנטרה ריוס". נמסר מהרשויות.

פבלו סוסקין יו"ר נציגות ארגון הדייה בפרנה, אומר כי "הגשנו תלונה, הם הבטיחו לנו שכל הצעדים יינקטו כדי למצוא את האחראים, אנו מודים לרשויות העירייה, הם התערבו במהירות, גינו את האירוע ותיאמו את פעולת התיקון תוך עמידה נאמנה בהסכם על עיר נקייה של אנטישמיות".

כמו כן ‏כתובות גרפיטי רוססו על מצבות בבית העלמין היהודי בעיר גרנד רפידס שבמישיגן. בתמונות שפרסמה הליגה נגד השמצה ניתן לראות את הכתובות "טראמפ" ו-MAGA על גבי כמה מהמצבות. בית העלמין משמש את קהילת "אהבת ישראל". הליגה נגד השמצה קראה לגורמי אכיפת החוק לחקור את המעשה.

מישיגן ארגנטינה בית קברות יהודי כתובות נאצה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד