י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שלום זה חלום"

עבדאללה המצרי בפניה לישראלים: "בואו, יש כשר מחכים לכם"

עבדאללה אל מועתז, המתגורר בדובאי ומכונה "בודה מצרי" עקב מוצאו ממצרים, מזמין את כולם לאיחוד האמירויות, ומספר על השלום ההיסטורי מנקודת מבטו | צפו 

עבדאללה המצרי בפניה לישראלים: "בואו, יש כשר מחכים לכם"
עבדאללה אל מועתז צילום: באדיבות המצלם

עבדאללה אל מועתז, אזרח מצרים ותושב באיחוד האמירויות בשלוש השנים האחרונות, מפקח בקבלה וראש צוות של בית מלון בדובאי, קורא לכל הישראלים להגיע: "הכל כשר תבואו, השלום אתכם זה חלום".

עבדאללה מספר ל"בחדרי חרדים" בעברית קולחת כי הכינוי שלו הוא 'בודה מצרי' הוא עובד במלון EMAAR Dubai לה יש כמה סניפים, הוא עובד בסניף 'מנזיל'. החברה הראשונה שהתחילה עם מסעדה כשרה באחת מהמלונות שלה(ארמאני) הוא עובד יחד עם הרב מנחם לסאוו, עוזרו של הרב לוי דוכמן, רבה של הקהילה המקומית ושליח חב"ד, "הם עושים פה עבודה מדהימה" הוא משבח את הרבנים. הוא מספר כי הרבנים כבר נמצאים כמה שנים באיחוד האמירויות והיו עד ההסכם עם פרופיל נמוך.

עבדאללה למד עברית באוניברסיטה במצרים, ואחר כך התמקצע לבד בשפה, הוא מאד אהב את השפה ורצה להרגיש קרוב יותר רגשית לעם היהודי, כי הוא מאחל לשלום בין כל העמים.

הוא עובד במלון EMAAR שכבר מחזיק מסעדה כשרה מקומית בדובאי, הוא מחובר לאנשי הקהילה היהודית המקומית ובמיוחד לרב מנחם לסאוו, עבדאללה בן ה-28 מספר כי לפני ההסכם עם ישראל הוא היה בקשר עם יהודים מקומיים, אך רק בסתר ולא בגלוי כמו עכשיו.

עבדאללה מספר כי ב-2019 הוא ניסה לקבל אישור כניסה לישראל דרך השגרירות הירדנית, הוא מספר כי הוא טס לשם באופן מיוחד מדובאי כדי לקבל ויזה לישראל, הוא מספר כי הוא נפגע מהיחס של אנשי השגרירות שלא קיבלו אותו יפה, לטענתו הם זלזלו בו ואפילו לא טרחו להודיע לו כי הם לא נותנים לו כניסה לארץ. "אני באתי בגישה של שלום פיוס, בסך הכל רציתי לבקר בישראל כדי לראות את המקום עליו רק קראתי וראיתי בתמונות, ובמקום לעזור לי זלזלו בי, חבל".

עכשיו עבדאללה מקווה להגיע בטיסה ישירה מדובאי לישראל לביקור. הוא מספר כי דובאי ואבו דאבי מלאים ביהודים, וזה מבחינת המקומיים דבר מבורך, "הרשויות כאן מאד נחמדים וטובי לב, הם דואגים לתושבים בצורה מושלמת, פשוט כיף לקום כאן לקום בבוקר ולראות את כל היופי פה ולהרגיש את היחס האדיב של השלטונות בוודאי ביחס למדינות אחרות מסביבנו".

"אנחנו עושים הכל להפוך את המקום לכשר" אומר עבדאללה בעברית מושלמת שלא נופלת מאף ישראלי, "יקח קצת זמן כי להפוך את המקום לכשר מהדרין זה לא תוך לילה, ליונה הנביא נבנה קיקיון תוך לילה, וכולנו זוכרים מה קרה לקיקיון, אנחנו כאן רוצים לעשות את הכי טוב והכי מושלם, אז אנחנו עושים זאת בקצב איטי יותר, גם רומא לא נבנתה ביום אחד".

עבדאללה אומר כי הוא מעודכן בחלוקה הישראלית של חרדים דתיים וחילונים, וכי הוא מצפה לכולם, "יש כאן מקומות כשרים לשומרי הכשרות, יש כאן מקומות בילוי לאנשים פחות קשורים לדת, יש כאן הכל, רק תבואו, מחכים לכם מאד כל העם האמירתי".

עבדאללה מספר כי הוא מוקסם מכל הישראלים, והוא יודע מה זה טמפרמנט ישראלי. "אני מכיר את הסיפורים על הברזים והמגבות והכפכפים שישראלים אהבו לקחת ממלונות, אני גם יודע שישראלים התבגרו מאז, ואני בטוח שכל ישראלי שיבוא לכאן יראה את הפאר וההדר והיחס הלבבי, הוא באופן טבעי יזרום כמו שצריך עם התרבות המקומית".

לגבי פוליטיקה ישראלית אומר עבדאללה: "אני מכיר יודע בדיוק מה הולך בישראל, אבל אני לא חושב שתפקידי להגיד במי אני תומך, כי אני לא יכול להצביע בבחירות, וגם כי אני לא אזרח ישראלי בכלל, אני כן יודע שעל אזרח ישראלי בטוח שהוא יכול להיות ראש ממשלה".

לגבי המשך השלום עם העולם הערבי אומר עבדאללה: "לא ממש אכפת לי מי ראש הממשלה בישראל, אבל אני מקווה שההסכמים עם מדינות ערביות ימשיכו בכל הכוח, ובינתיים נתניהו הוכיח יכולת מרשימה בנושא".

הסכם שלום איחוד האמירויות מצרים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד