י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קולות של קמפיין

יועצו לשעבר של גנץ נגד יאיר נתניהו: "אג'נדה של שנאה"

הבוקר בראיון ברדיו 103 האשים רונן צור יועצו לשעבר של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, את בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו באובדן של עשרה מנדטים לליכוד • אם זה נראה כמו בחירות, נשמע כמו בחירות, והולך כמו בחירות, משמע: הבחירות כבר בפתח

יועצו לשעבר של גנץ נגד יאיר נתניהו: "אג'נדה של שנאה"
רונן צור-יאיר נתניהו צילום: מתוך ערוץ 12\\אינסטגרם

שדרני הרדיו גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ברדיו 103 העלו הבוקר (שלישי) לשיחה ממושכת את יועצו לשעבר של יושב ראש סיעת כחול לבן ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, על מנת שיעריך כיצד תיראה הזירה הפוליטית בחודשים הקרובים.

בשיחתם התייחסו יוכפז ודוידוב לסקר זה שנערך עבור 103fm ופורסם הבוקר, כאשר הכותרת של הסקר היא כי ימינה בראשות נפתלי בנט שזכתה ב-22 מנדטים ממשיכה לחזק את מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה מתחת לליכוד ששומרת את מקומה בראש עם 29 מנדטים.

מנתוני הסקר, חיבור של ימינה עם הליכוד, ש"ס עם 8 מנדטים, ויהדות התורה עם 7, יעניק רוב של 66 מנדטים לגוש הימין־חרדים. מנגד, על פי הסקר, המצב בצד השני, מורכב יותר... מפלגות יש עתיד־תלם מקבלות 19 מנדטים, כחול לבן ממשיכה לדשדש עם 9 מנדטים, הרשימה המשותפת בירידה עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8 ומרצ עם שישה מנדטים בלבד.

רונן צור התבקש להשיב על השאלה המתבקשת: האם זה הזמן הטוב לצאת לבחירות עבור שותפו של נתניהו לקואליציה, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ?

רונן צור פתח והתחיל לפרט "המנדטים שבנט נהנה מהם, יש שם להערכתי 8 מנדטים של ליכודניקים שלא מעוניינים בנתניהו ו-8 מנדטים של אנשי כחול לבן שממתינים לראות לאן תתפתח המערכת הפוליטית. מה שמשותף זה שהם לא מעוניינים בנתניהו אז הם גלשו לבנט . חונים אצלו וממתינים לראות מה הוא יעשה עם הדרך הפוליטית. אבל במידה והוא לא יעשה שינויים משמעותיים בקריצה למרכז הוא יאבד אותם. אני לא מאמין במנהיגות של הרכנת ראש ושל התבטלות מול נתניהו ואני חושש שזה הביא לדימום מנדטים לכחול לבן ועלול להביא לדימום נוסף שיביא אותה לאחוז החסימה, והיא צריכה מהר מאוד להתעשת ולהפגין עמדה מנהיגותית כוחנית מול נתניהו".

יועצו לשעבר של גנץ התייחס גם לדבריו אתמול כי הוא אינו מאמין שנתניהו יכבד את הסכם הרוטציה וכי אכן הוא יכהן כראש הממשלה הבא, "העמדה שלי הייתה להיכנס לממשלת אחדות שהמטרה שלה לרפא את הקורונה, לאחד שורות בהתמודדות עם הקורונה ולהתמודד עם המצב הכלכלי הבעיתי. מאותו רגע שנכנסים לממשלה המטרה היא להתנהל בצורה שמותאמת לפוליטיקה הישראלית והיא כוחנית מאוד. 2 מפלגות שלטון צריכות להפגין את אותה מידה של תחכום וכוחניות כדי להגן על הערכים שלהן. האפשרויות מגוונות מאוד והיא יכולה לאיים על נתניהו בהצבת חוקי השחיתות ובוועדת חקירה, בסוף מפלגות הן פלטפורמות של תמיכה, אם פלטפורמה לא מגשימה את הערכים ולא יוצרת תחושת גאווה היא נעלמת" אמר צור.

עוד הוסיף צור "הנהגת כחול לבן צריכה לקבל החלטה אולי קשה אבל מתחייבת - להגיד לנתניהו נכנסנו לממשלת האחדות בגלל המגפה והמצב הכלכלי, אם אתה משתמש בהחלטה שלנו לצרכים הפוליטיים שלך אנחנו מרחיקים אותך מהפוליטיקה הישראלית כי אתה גורם נזק אסטרטגי למדינת ישראל. סיפור התקציב הוא טריגר מתחייב בו כחול לבן צריכה לבוא בשבוע הבא יחד עם שותפיה בעבר ושותפים חדשים ולדרוש מבנט להצטרף ולהגיד נתניהו על דעת כולם משתמש בקורונה לצרכיו האישים, האיש הזה חייב לעמוד מול חוקי השחיתות בשבוע הבא".

"אני לא חושב שטעיתי בגנץ אני חושב שההחלטות שהוא קיבל לאורך הדרך בהרבה מקרים היו החלטות מנהיגותיות קשות. גם ההחלטה להיכנס לממשלת האחדות הייתה החלטה מנהיגותית קשה ויותר קשה מההחלטות שקדמו לה, כי היא דרשה לעמוד מול המחנה ולהגיד לו 'כרגע אין ברירה'. אבל אני לא מסכים למדיניות של הרכנת ראש מול נתניהו, ואנחנו רואים גם מימין וגם משמאל איבוד אמון במנהיגות הוותיקה", סיכם רונן צור.

צור התבקש להגיב גם לדברים הקשים אותם הטיח בו בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו כשצייץ: "לערוץ אלג׳זירה 12 יש כישרון ללקט באופן מדויק לשידוריו, את האנשים הכי רפי שכל, הכי בורים, והכי רשעים שיש לחברה הישראלית להציע".

בתגובה אמר צור "אני פחות מתרשם מהיכולות האקדמיות, רפואיות של יאיר נתניהו. אני חושב שברפיון שכל הוא האחרון שיש לו מה לומר, ואני מניח שהוא לא שומע אותנו כי הוא עוד לא קם, אבל כשיקום בשעת הצהריים לכלום שהוא עושה יהיה לו זמן להמשיך לצייץ את הקשקושים". תקף צור והוסיף, כי נתניהו ג'וניור "לקח תפקיד מרכזי בניהול הקמפיינים ב-2012 ומה שקורה כעת כשהבן מוביל את האג'נדה של שנאה במדינת ישראל, ניתן להבחין בצלילה של נתניהו באמון הציבור וזה התוצאה של האג'נדה רפת השכל הזאת".

עוד הוסיף צור ותקף, כי מדובר ב"לפחות 10 מנדטים" אותם מפסידים הליכוד מהתנהגותו של נתניהו הבן. והוסיף "הציבור לא בא ואומר אני לא תומך בנתניהו בגלל יאיר אלא בגלל שמנהיג לאומי שבמקום לאחד את העם באסון כלכלי ובריאותי יוצר שסעים וזורע שנאה אז התוצאה היא תוצאה של אותו קמפיין של יאיר שחושב שמה שצריך לעשות בזמן מלחמה זה להשניא את הציבור אחד על השני".

רונן צור יאיר נתניהו רדיו 103

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד