ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משחק מסוכן

אסותא אשדוד: ניצלו חייה של תינוקת לאחר שבלעה סוללה

המשחק כמעט והסתיים בטרגדיה. תינוקת נקלעה למצב מסוכן לאחר שסוללה שבלעה גרמה לפגיעה בוושט. בחסדי שמים ניצלו חייה • "מקרה חמור ומסוכן שמערב לא רק עצם זר, כי עם עצם זר בעל מטען חשמלי שביכולתו לקדם נזק כפול ובלתי הפיך"

אסותא אשדוד: ניצלו חייה של תינוקת לאחר שבלעה סוללה
אילוסטרציה צילום: unsplash

התינוקת שיחקה במשחק, שכמעט והסתיים בטרגדיה: חייה של תינוקת בת שנה וחצי ניצלו לאחר שבלעה סוללה, והדבר התגלה בבית החולים 'אסותא אשדוד'. הסוללה חולצה לאחר שנגרם נזק לוושט של התינוקת, אם כי נמנעה פגיעה חמורה בהרבה.

הסיפור החל לפני שבוע, אז הגיעה אל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד תינוקת בת 15 חודשים כאשר היא סובלת מבעיות נשימה, בבליעת אוכל וחום. הוריה ציינו בפני הרופאים שמזה למעלה מ-24 שעות שהיא איננה אוכלת, סובלת מכאבי גרון ומעלה חום. לאחר בחינה של צילום חזה התינוקת, התברר כי עצם זר נמצא בגרונה בכניסה לוושט ולאחר בחינה נוספת, הובהר כי מדובר בסוללה. ככל הנראה מדובר בסוללה של משחק, שבה שיחקה התינוקת כשבשלב מסוים היא לא הסתפקה במשחק, אלא החליטה לטעום.

בעקבות הממצאים, הועברה התינוקת במידית לחדר הניתוח שם נותחה ע"י צוות ממח' אא"ג שהוציא את הסוללה. הניתוח עבר בהצלחה, עם זאת בגלל המטען החשמלי שיצרה הסוללה והעובדה ששהתה שם מעל 24 שעות, נוצר נזק קשה לוושט – איבר המוגדר על פי הספרות המקצועית כבעל קושי החלמה לרבות האפשרות כי ישנה את גודלו. בשל כך, לאחר הניתוח, הורדמה התינוקת ל-3 יממות מחשש לדליפת אוכל מהוושט.

עם זאת, לאחר כשבוע של מעקב וטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים שבביה"ח ומעקב של יחידת גסטרו ילדים, מצבה של התינוקת מוגדר כעת קל ויציב לצד נזק מינימאלי לוושט וחייה ניצלו.

ד"ר נעה רוזנפלד-יהושע מנהלת טיפול נמרץ בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד והרופאה המטפלת: "מדובר במקרה חמור ומסוכן שמערב לא רק עצם זר, כי עם עצם זר בעל מטען חשמלי שביכולתו לקדם נזק כפול ובלתי הפיך. אני קוראת להורים לגלות ערנות ייתר בכל הקשור לרכישת משחקים ואיכותם, ולרכוש משחקים אך ורק בעלי תו תקן ישראלי שביכולתם למנוע מקרים דומים. מדובר במקרה מסוכן מאוד של סכנת חיים, שלשמחת כולם מסתכם רק בנזק לוושט".


קורונה אסותא אשדוד בליעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד