כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ההנחיות לא נשמרות

דאגה במערכת הבריאות: התחלואה במגזר הערבי ממשיכה להתפשט

כל הערים האדומות כרגע הן יישובים ערביים. במשרד הבריאות מביעים דאגה: "אם התחלואה תמשיך להתפשט, הישגי הסגר יתמוססו"

דאגה במערכת הבריאות: התחלואה במגזר הערבי ממשיכה להתפשט
אילוסטרציה צילום: unsplash

התחלואה במגזר הערבי ממשיכה להתפשט ובמשרד הבריאות מביעים דאגה. על אף שהתופעה לא זוכה לסיקור בתקשורת – כשאפשר רק לתאר כיצד היה נראה המצב אילו התחלואה הייתה גבוהה בישובים החרדים ולא בישובים הערביים – במשרד הבריאות סבורים כי מדובר במגמה מטרידה. "אם המצב ימשך והתחלואה תגדל, היא תתפשט משם לכל יישובי הארץ והשיגי הסגר יתמוססו", אומר היום בכיר במשרד הבריאות ל'בחדרי חרדים'.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, נכון להיום כל הישובים שמוגדרים כ'אדומים', הם ישובים ערבים או דרוזים. מדובר בישובים מג'דל שאמס, מסעדה, כפר כנא, כפר קרע, מרר, בענה וטייבה. בכל הישובים הלו יש כעת יותר חולים פעילים משר בערים הגדולים בישראל.

במשרד הבריאות סבורים שמספר החולים בישובים אלו גדול יותר, אך הדבר אינו בא לידי ביטוי משום שהתושבים אינם נבדקים. הסיבה לכך, ככל הנראה, רצון להימנע מהגדרת 'עיר אדומה', כשכך ההתכנסויות – ובהן החתונות ההמוניות שנתפסות כגורם שהוביל לעליית התחלואה – לא יוכלו לצאת אל הפועל כלל.

עם זאת, המספרים הגבוהים נראים במקום אחר – בבתי החולים, שם ישנה עליה במספר החולים קשה המגיעים מהישובים הערבים, וזאת בניגוד למגמה הארצית שבה מספר החולים הולך ויורד בהתמדה.

מי שהתריע מראש על התופעה הוא ממונה הקורונה הפרופ' גמזו שקרא לציבור הערבי להיבדק בהקדם. בתחילת השבוע אמר גמזו כי "יש התפרצות מחודשת של הקורונה בחברה הערבית. אנחנו תופסים אותה בהתחלה שלה, חששנו ממנה והיום אנחנו רואים שזה קורה. חייבים למנוע את זה - והדרך הכי טובה היא בדיקות".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד