י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אמסלם מנסה לתווך

סאגת הקנסות: מחריף המשבר בין ראש הממשלה ל'יהדות התורה'

לא ברור כיצד היה נוהג נתניהו לו היה יודע את הזעם הכבד שיתפרץ בסיעות החרדיות בעקבות כוונתו להעלות את גובה הקנסות למפירי הנחיות הקורונה עם דגש על מוסדות חינוך. החרדים קורצים לבנט ומלחיצים את נתניהו. השר אמסלם מנסה לתווך בין הצדדים • איום ממשי או סרק?

סאגת הקנסות: מחריף המשבר בין ראש הממשלה ל'יהדות התורה'
נתניהו וליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגה שהחלה לפני כשבועיים עם הודעת ראש הממשלה כי בכוונתו להעלאות את גובה הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה, ובראשן הגדלת הקנס על פתיחת מוסדות הלימוד בניגוד להנחיות ל-25,000 שקלים, עולה שלב ועלול להביא לנתק בין יהדות התורה לבנימין נתניהו.

במשך השנתיים האחרונות הלכו ביהדות התורה לצד נתניהו בכל המהלכים והתימרונים, הביעו בו תמיכה בכל מערכות הבחירות ולא גרמו למשברים, גם מול הצעות מפתות מכחול לבן - הם נותרו לצדו, יזמו והיו פעילים בגוש הימין שהביא להישג הפוליטי של נתניהו.

מאז החל נגיף הקורונה להשתולל ונתניהו נאלץ לקבל החלטות שלא תמיד נוחות לאוזן החרדית, החלו בסיעות יהדות התורה לערר על מעמדו הבטוח של ראש הממשלה, כאן ב'בחדרי חרדים' הבאנו ציטוטים מראשי הסיעה; השר המתפטר יעקב ליצמן וחבר הכנסת גפני, נגד ראש הממשלה.

היה זה גם במשבר תקציב הישיבות בעקבות החוסר בתקציב המדינה, שנתניהו התעכב מלמצוא לו פתרון, נמשך במשבר הקורונה עם החלטות על סגרים דווקא בריכוזי החרדים, דבר שהוביל כזכור להתפטרותו של ליצמן מהממשלה, בטענה כי לא סופרים אותו וכי הוא לא מרגיש שאין לו השפעה סביב שולחן הדיונים.

גם השבוע נשמעה הביקורת כנגד ראש הממשלה, חבר הכנסת גפני טען בדיון הסיעתי כי "נתניהו פועל נגדנו", כשדבריו מתחברים לדברים דומים שנשמעו משאר חבריו. בשבוע שעבר חשפנו את הניתוח של חברי הסיעה, מה גרם לנתניהו להתהפך נגד החרדים.

בשבועות האחרונים העלו בחדר הסיעה את שאלת הקונספירציה, במי החרדים יכולים לתמוך לראשות הממשלה מלבד נתניהו? חלק מחברי הסיעה, ובהם סגן השר מאיר פרוש טוענים כי אין אלטרנטיבה, גם נציגי דגל התורה מסכימים עם פרוש, אבל טוענים כי צריך לאיים על נתניהו כדי להשיג את מבוקשם.

השבוע חבר הכנסת יעקב ליצמן העלה אפשרות של תמיכה בנפתלי בנט שמזנק בסקרים והודיע על כוונתו להתמודד לראשות הממשלה, דבריו של ליצמן מעוררים זעם אצל ראש הממשלה, שכן הזינוק של בנט בסקרים מעורר דאגה בליכוד ושמא אף מונע יציאה לבחירות בהקדם.

כעת לבסיס המשבר: כדי להסיר את הזעם החרדי, יאלץ נתניהו למצוא פשרה בנושא הקנסות, לא פשוט שנתניהו יוכל לוותר על היוזמה, גם מהחשש לזעם ציבורי - תקשורתי, כשברקע ניסיונות תיווך שמנהל השר דוד אמסלם - בנתיים ללא הצלחה.

יהדות התורה בנימין נתניהו יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד