ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אושר: גם הבקבוקים הגדולים בפיקדון

הכנסת אישרה אמש תיקון לחוק פיקדון מיכלי המשקה, לפיו יחוייבו גם בקבוקים גדולים, בנפח של ליטר וחצי ומעלה בפיקדון. סכום הפיקדון יעלה ל-30 אגורות. מרכול שיסרב להשיב את הפיקדון יקנס

מחזור בקבוקים. אילוסטרציה
מחזור בקבוקים. אילוסטרציה

אמש (ג) אישרה הכנסת את התיקון לחוק פיקדון מיכלי המשקה , שיזם המשרד להגנת הסביבה. החוק החדש יחייב איסוף מאות מיליוני בקבוקי משקה גדולים בנפח של ליטר וחצי ומעלה ועוד עשרות מיליוני בקבוקים קטנים העשויים מפלסטיק מדי שנה. מרכולים ורשתות שיווק שיסרבו לקבל בקבוקים למחזור צפויים לקנס של 1,800 שקלים בגין כל סירוב.

"החוק החדש יאפשר מיחזור של מאות מיליוני בקבוקי פלסטיק נוספים מדי שנה, במקום ש'יתגלגלו' ברחובות, באתרי הטבע או יתפסו נפח עצום באתרי הטמנה"' אומר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

בחוק החדש הופחת היעד השנתי לאיסוף הבקבוקים הקטנים למיחזור עד כה עמד היעד על 85 אחוז מהבקבוקים שיצאו לשוק, וכעת הוא יהיה 77 אחוז (בפועל טוענים במשרד להגנת הסביבה, כי כיום נאספים רק 66% מהבקבוקים). ארגוני הסביבה מתחו ביקורת על סעיף זה בחוק, וטענו כי הוא מקל על היצרנים ופוטר אותם מאחריות לזיהום שהם יוצרים.

החוק החדש גם מחייב מרכולים ורשתות שיווק לקבל את המכלים ולהשיב ללקוח את דמי הפיקדון עבורם - שיעלה מ-25 ל-30 אגורות למכל. עם זאת ישנה מגבלה של עד 50 מכלים לאדם ביום אשר נועדה להילחם בפשע המאורגן השולט כיום באיסוף הבקבוקים.

על מנת לעמוד ביעד המיחזור למיכלי המשקה הגדולים, הייצרנים והייבואנים יחויבו להציב ולתפעל 20,000 מיכלי איסוף ברחבי המדינה (לעומת 8,000 מיכלי איסוף הקיימים כיום) בעלות של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה. עם יישום החוק החדש יוצב מיכל איסוף לכל 400 תושבים, בשעה שכיום מיכל אחד משרת 1,500 תושבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד