ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

היתרון שיתן לכם תואר שני בחינוך

אנשי חינוך רבים מתלבטים האם להסתפק רק בתואר הראשון או להמשיך ללימודי תואר שני בתחום • קבלו מספר עצות חשובות

היתרון שיתן לכם תואר שני בחינוך
מורה בכיתה צילום: פיקסלס

אנשי חינוך רבים מתלבטים האם להסתפק רק בתואר הראשון או להמשיך ללימודי תואר שני בתחום. מחד, התואר הראשון מאפשר להתחיל לעבוד במשרה מלאה כמורה ברחבי הארץ, אך מאידך המשכורת בתחום זה נמוכה ואפשרויות הקידום ללא תואר נוסף מוגבלות. במאמר זה נסקור את היתרונות שמעניק תואר שני בחינוך בתחום הקריירה ובתחומים נוספים

אפשרות להתקדם למשרה מתגמלת ושכר גבוה יותר

מורה בעל תואר שני מרוויח שכר גבוה יותר. בממוצע, מדובר ב-8% נוספים בתחילת הדרך לאחר התואר, ולאחר מכן שנות הוותק יכולות לסייע למורים להרוויח סכום גבוה יותר. התואר מאפשר גם להתקבל לתפקידים רבים יותר בתוך המוסד החינוכי, ולהשתלב בתחום החינוך המיוחד, בתוכניות לגיל הרך ופרויקטים נוספים בתוך משרד החינוך עצמו.

אפשרות לכתוב תזה ולהתמקד בחינוך בפן המחקרי

אם הגעתם לתחום החינוך מתוך חדוות הידע והרצון לבצע שינוי מהותי בעולם החינוך בישראל, יתכן ואתם מתאימים למסלול המחקרי בחינוך. בסוף הלימודים תוכלו לבחור בנושא לתזה שתעניק לכם את ההזדמנות ללמוד לעומק לפחות פן אחד בעולם המרתק של החינוך. כתיבת התזה מלווה בהדרכה אישית וליווי של הצוות הבכיר באוניברסיטאות עד לסיומו, ובאינטראקציה מפרה המעשירה את הסטודנט בתחום התמחותו.

ניתן ללמוד את התואר בשעות הפנאי

בניגוד לתואר הראשון בחינוך הכולל קורסי מבוא רבים, תואר שני בחינוך הוא קצר וממוקד יותר. בדרך כלל תצטרכו להקדיש בממוצע 36 שעות אקדמיות לכל אחד מהקורסים. נוסף על כך, ניתן לבחור מסלולים המעשירים את ידיעתכם בחומרים המשיקים לחינוך, כמו: חינוך וטכנולוגיות למידה. תואר זה מפוצל לשתי התמחויות נוספות: מערכות למידה וטכנולוגיות למידה. מי שרוצה יכול להמשיך בקורסי תעודה נוספים בתחום המדידה וההערכה, ולשמש מאוחר יותר כרכז הערכה בית ספרי.

הסבה של אקדמאים לתחום החינוך

חלק מהסטודנטים לתואר שני בחינוך אינם מגיעים מהתחום במקור. הם אקדמאים שסיימו תואר בניהול, מדעי המחשב, ביולוגיה ותחומים נוספים. התואר השני בחינוך מאפשר להם לעשות הסבה מקצועית להוראה באמצעות קבלת תעודת הוראה, ולאחר מכן להרחיב את התמחותם בתוך עולם החינוך. הזדמנות זו מתאימה למי שעייף מהתחום שבו הוא עוסק כרגע או מעוניין להתפתח מקצועית לתחומים נוספים. מערכת החינוך שמחה לקלוט אקדמאיים ממגוון תחומים המלמדים את התחום שבו התמחו והתמקצעו בתואר הראשון ובמקום העבודה (כמו מורים לביולוגיה ופיזיקה), ומוכנים להשקיע מזמנם ללמד את הדורות הבאים בתחום.

אפשרויות תעסוקה מגוונות

מעוניינים להרחיב את היצע מקומות העבודה מעבר להוראה בבתי הספר? תואר שני בחינוך פותח בפני הבוגרים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה נוספות בסקטור הציבורי והפרטי. הם יכולים לעבור לתפקידים ניהוליים בבתי הספר, לכהן בתפקידי מפתח במערכת החינוך, לפעול להערכת תנאי הלימוד במחלקות הפיקוח האזורי בתחום החינוך, לשמש כיועצים חינוכיים בגופים שונים (כולל גופי תקשורת, תוכניות טלוויזיה ועוד גופים נוספים) וכן להשתלב בתפקידים בכירים יותר במערכת החינוך המיוחד.

לסיכום, לתואר זה מגוון רחב של יתרונות, וקל מאד ללמוד אותו במקביל לעבודה כמורה במערכת החינוך. ישנן מלגות רבות המיועדות ללומדי תואר זה וכדאי לבחון האם אתם זכאים לאחת מהן.

חינוך תואר שני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד