י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העתירה לבית המשפט

ראש בראש: מנהלי הקמפיין של ביידן מגיבים לאיום של טראמפ

הנשיא דונלאד טראמפ מסר הצהרה בבית הלבן לפיו תוצאות הבחירות הן הונאה אמריקאית ואיים לעתור לבית המשפט העליון. בתגובה מנהלי הקמפיין של ביידן לא נשארים חייבים ומציגים איום משלהם: "נציב סוללת עורכי דין" 

ראש בראש: מנהלי הקמפיין של ביידן מגיבים לאיום של טראמפ
דונלד טראמפ/ג'ו ביידן צילום: צילומסך

מנהל הקמפיין של ביידן, ג'ן אומלי דילון, אמר בהצהרה: "אם הנשיא ינסה לקיים את האיום שלו לפנות לבית המשפט כדי לנסות למנוע את ספירת ההצבעות, עומדים לרשותנו צוותים משפטיים המוכנים בפריסה כדי להתנגד למאמץ זה"

"זה היה מקומם מכיוון שמדובר במאמץ להסיר את הזכויות הדמוקרטיות של אזרחי אמריקה, זה היה חסר תקדים מכיוון שמעולם לא היה בהיסטוריה שלנו נשיא של ארצות הברית שמבקש להעלים את קולם של האמריקאים בבחירות לאומיות".

דבריה מגיעים לאחר שטראמפ הכריז למעשה על ניצחון בבחירות בשעה 02:30 לפנות בוקר של יום רביעי שעון ארה"ב, וקרא לבחירות "הונאה על העם האמריקני" ואמר כי הוא הולך לבית המשפט העליון כדי לדרוש ש"כל ההצבעה תיפסק" אחרי ספירת הקלפיות.

בהמשך הצהרתה הוסיף אומלי דילון: "לאחר שניסה למנוע במדינות רבות את הספירה החוקית של פתקים אלה לפני יום הבחירות, כעת דונלד טראמפ אומר כי לא ניתן לספור את ההצבעה הללו גם לאחר יום הבחירות".

"וזה לא היה נכון כי זה לא יקרה. הספירה לא תיפסק, זה ימשיך עד שיספרו כל הצבעה כדין, אנו חוזרים על הדברים שאמרנו הלילה, דונלד טראמפ אינו מחליט על תוצאות הבחירות הללו, ג׳ו ביידן לא מחליט על תוצאות הבחירות האלה, העם האמריקני מחליט על תוצאת הבחירות הללו, והתהליך הדמוקרטי חייב ויימשך עד לסיומו".

טראמפ אמר על כך: "הונאה גדולה על האומה שלנו, אז נלך לבית המשפט העליון של ארה"ב, אנחנו רוצים שכל ההצבעות ייפסקו, אנחנו לא רוצים שימצאו פתקים כלשהם בשעה 4 בבוקר".

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן בית המשפט העליון עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד