כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ביידן מוביל באחוז

בנבאדה ימתינו לפחות עד מחר לתוצאות הסופיות

במדינת נבאדה שבמערב, השווה 6 אלקטורים, המועמד הדמוקרטי ביידן מוביל לעת עתה בהפרש זעום על טראמפ. התוצאה הסופית יכולה להתעכב עד יום שלישי הבא

בנבאדה ימתינו לפחות עד מחר לתוצאות הסופיות
דגל ארצות הברית צילום: pixabay

התוצאות במדינת נבאדה שבמערב ארה"ב, אינן צפויות להגיע עד יום חמישי, מכיוון שהפקידים לא יחלו לספור את הקולות שנותרו עד היום בצהריים, כאשר ביידן מוביל במדינה בפחות מ-1%.

הרשויות בנבאדה קיוו במקור לפרסם תוצאות כבר אתמול אחרי ההצבעות, לפי שעון מקומי, או קצת אחרי חצות, אך במקום זאת הן ייתעכבו עד השעה 9:00 בבוקר ביום חמישי, אחר הצהריים לפי שעון ישראל. כאמור, ג'ו ביידן מוביל כעת על דונלד טראמפ בסביבות אחוז, עם 588,252 קולות מול 580,605 לטראמפ.

מהמדינה נסמר כי נספרו כל הקולות שהצביעו באופן אישי או ביום הבחירות או לפני כן, וכל ההצבעות בדואר שהתקבלו לפני יום הבחירות. עם זאת היא עדיין צריכה לספור הצבעות דואר שהתקבלו ב-4 בנובמבר (היום), והיא תקבל גם דואר שיגיע עד ליום שלישי הבא, כל עוד הם הגיעו לקלפי לפני סגירת הקלפיות.

המשמעות היא שמספר הקולות בו דונלד טראמפ וג'ו ביידן זכו, אולי לא יפורסמו במלואם עד ליום שלישי הבא, אם כי קרוב ל-1.2 מיליון קולות נספרו עד יום רביעי בבוקר.

מזכירת המדינה של נבאדה אמרה כי "קשה להעריך" כמה פתקים נותרו לספור שכן היא שלחה לכל מצביע במדינה אפשרות הצבעה הדואר, גם אם לאחר מכן אנשים בחרו להצביע באופן אישי. כך שזה יקח זמן.

התוצאות הראשוניות במדינה עוכבו ככל הנראה גם בשל העובדה ש-30 נקודות קלפיות הורשו להישאר פתוחות למשך שעה נוספת בעקבות צו בית משפט, לאחר שהתמודדו עם 'בעיות טכניות'. על פי החוק בנבאדה, אין אפשרות לפרסם תוצאות עד שכל ההצבעות הסתיימו בנבאדה.

בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 מדינת נבאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד