י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות התנאים הירודים

הודו: שיעור תמותה נמוך במיוחד מנגיף הקורונה

מספר נמוך במיוחד של מתים בהודו בעקבות הקורונה, מעלה תהיה בקרב החוקרים: האם ההודים פיתחו בגופם חיסון טבעי מפני נגיף הקורונה?

הודו: שיעור תמותה נמוך במיוחד מנגיף הקורונה
נתי שוחט, פלאש 90

שיעור נמוך במיוחד של חולים ומתים מקורונה בהודו, מעלה השערות שונות בקרב החוקרים המנסים לפענח את התעלומה. בהודו חיים מעל 1.4 מיליארד בני אדם, שישית מאוכלוסיית תבל, והיא סובלת מתנאים סניטריים ירודים, חוסר היגיינה, זיהום אוויר כבד וצפיפות אוכלוסין, ללא גישה למי שתייה נקיים, ובכל זאת שיעור התמותה בה מקורונה נמוך במיוחד ביחס למדינות אחרות שרמת ההקפדה בהן גבוהה הרבה יותר. איך זה קורה?

מספר המתים בהודו מהמגפה עומד על 89 למיליון תושבים. אם מספר מתים דומה היה נרשם בארץ, היה מספר המתים כאן עומד על קרוב ל-1000 בלבד.

התעלומה שלא נפתרת הביאה צוות חוקרים מהודו להעריך שדווקא התנאים הסביבתיים-הבריאותיים הירודים השוררים בחלקים רבים ברחבי תת היבשת ההודית הביאו לכך שתושבי מדינה זאת פיתחו סוג של חיסוניות כנגד נגיף הקורונה. במילים אחרות: ייתכן מאוד שחשיפתם מגיל צעיר של חלקים נרחבים מהאוכלוסייה ובמשך תקופות ארוכות בחיים למגוון רחב של פתוגנים גרמה לחסינות יציבה ואיתנה לנגיף מחולל מחלת הקורונה.

השערת החסינות הטבעית תואמת הערכה דומה שעלתה בעבר, לפיה במדינות מפותחות בעידן המודרני הסביבה "יותר מדי נקייה", כך שהמערכת החיסונית של בני האדם כנראה לא אומנה באופן יעיל להתמודד עם הידבקויות בנגיפים שונים. בני האדם התמקדו יותר מדי בדרישה מוגזמת לשמירה על ניקיון.

קורונה הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד