ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות המעצרים

גנץ קורא לאפשר מחאות מחוץ לביתו: "זכות חשובה מאין כמותה"

אחרי שכמה מפגינים נעצרו במהלך מחאות מחוץ לביתו, שר הביטחון בני גנץ פנה הערב למשטרה ולשר לביטחון פנים אוחנה וקרא לאפשר את ההפגנות נגדו | "זכות המחאה חשובה מאין כמותה; דאג לשמור עליה מכל משמר", אמר לאוחנה

גנץ קורא לאפשר מחאות מחוץ לביתו: "זכות חשובה מאין כמותה"
בני גנץ/אמיר אוחנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון, בני גנץ פנה היום (רביעי) במכתב למשטרה, באמצעות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובו קורא לאפשר למפגינים לקיים מחאות מחוץ לביתו ולהפעיל שיקול דעת בכל הנוגע למעצר המפגינים נגדו.

גנץ שיגר את המכתב לאחר שכמה פעילים שהפגינו מחוץ לביתו נעצרו על ידי המשטרה. הפנייה מגיעה ברקע הביקורת שנשמעה על מעצר המפגינים מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שהגיעה לשיאה עם מעצרה של שכנתו שקראה לעברו "פרשת משפטים בושה".

"זכות המחאה חשובה מאין כמותה; דאג לשמור עליה מכל משמר", כתב גנץ בפנייה ששיגר לשר אמיר אוחנה.

מטעמו של השר גנץ נמסר כי על רקע מעצרים של מפגינים שבוצעו בסמוך לביתו הפרטי ומגבלות שהוטלו על חופש ההפגנה, שוחח הערב שר הביטחון בני גנץ עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וביקש ממנו לאפשר את זכות המחאה.

על פי ההודעה שנמסרה מטעמו של שר הביטחון, לבקשת השר אוחנה, העביר גנץ מכתב שיועבר למשטרת ישראל, בו הוא מבקש לאפשר את ההפגנות בסמיכות לביתו, תוך הפעלת שיקול דעת מרחיב לפני כל מעצר או הרחקה של המפגינים.

גנץ ביקש להדגיש כי זכות המחאה הינה ערך יסוד ולאנשי ציבור יש חובה לשמש דוגמא ולאפשר את קיומן של הפגנות.

בני גנץ אמיר אוחנה הפגנות מעצר מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד