ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מקרה חריג

תעלומה: באה לטיפול שגרתי, וליבה הפסיק לפעום

דרישה לבדיקת מקרה שאירע בבית החולים 'אסותא רמת החייל'. אישה הגיעה לביצוע בדיקה שגרתית, אך הגז המוחדר במהלך הבדיקה חדר לליבה והיא נפטרה. בבית החולים מבהירים: "מנועים מלפרט את נסיבות פטירתה"

תעלומה: באה לטיפול שגרתי, וליבה הפסיק לפעום
תרגיל בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

הגז המוחדר בבדיקה, חדר אל הלב וגרם למוות: בני משפחתה של ז'אנה וסילבסקי (59), תושבת ראשון לציון, דורשים לחקור את נסיבות מותה של האם, לאחר שמתה מיד לאחר שביצעה בדיקה שגרתית בבית החולים 'אסותא רמת החייל'. עם זאת, בבית החולים מבהירים כי הם מנועים מלפרט את נסיבות פטירתה.

לטענת המשפחה, ז'אנה חלתה בסרטן לפני 14 שנים והחלימה. בעקבות סימנים חשודים שהתגלו אצלה לאחרונה, הומלץ לה לעבור בדיקה מחשש לחזרת המחלה. לפני שבוע היא הגיעה לבית החולים אסותא רמת החייל כדי לבצע בדיקת ביופסיה באמצעות לפרוסקופיה. מדובר בבדיקה פשוטה שנעשית על ידי החדרת צינורות דקיקים שמכילים עדשות מצלמה אל תוך חלל הבטן, שבמהלכה הרופאים כורתים דגימה קטנה מהגידול החשוד, אותה הם שולחים לאבחון סוג הגידול.

אינגה ביצ'צ'ו, בתה של ז'אנה, סיפרה בשיחה עם N12: "אימא שלי אישה בריאה, שהגיעה לבדיקה על הרגליים בכוחות עצמה ולא חזרה ממנה. בשבילנו זה פשוט שוק, אף אחד לא מאמין. היא הלכה לבית חולים פרטי, שילמה כסף ובחרה ברופא טוב שהוא מנהל בכיר. הרופא הסביר לנו שממש בתחילת הבדיקה, הכניסו לה גז לניפוח חלל הבטן שמטרתו לאפשר לרופאים לראות את האיברים בצורה טובה יותר והוא חדר אל הלב – מה שגרם ללב הפסיק לעבוד. אנחנו לא מבינים איך קרה דבר כזה. זה ניתוחון שגרתי שאלפים עוברים אותו ביום".

במשרד הבריאות התקבל דיווח על המקרה החריג והמכון לרפואה משפטית באבו-כביר יבצע נתיחה שלאחר המוות, כדי לחקור את נסיבות פטירתה של ז'אנה.

עם זאת, מתגובת "אסותא מרכזים רפואיים" נראה שמדובר רק בחלק מהתמונה הכוללת.

מ'אסותא' נמסר בתגובה: "מטופלת בת 59 הגיעה לניתוח מתוכנן בבית החולים, שבוצע על ידי מנתח בכיר, מנוסה וותיק. עם תחילתו של הניתוח מערכות גופה קרסו. על אף מאמצי החייאה ממושכים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. המקרה נבדק ודווח כנדרש למשרד הבריאות. מפאת חובתנו לשמירה על פרטיותה של המנוחה, אנו מנועים מלפרט אודות נסיבות פטירתה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

אסותא טיפול רפואי רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד