י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נדרש להתנצל

הפרופסור ציטט נתון מוטעה, והמנכ"ל דרש ממנו התנצלות

לאחר שהפרופ' אבי ריבקינד צוטט השבוע בראיון באומרו שבתי החולים מתוגמלים במקרה של פטירות מקורונה, הוא נדרש לפרסם הבהרה. ואכן, היום פורסמה התנצלות והבהרה מצידו של הפרופסור שהודה: "הנתונים שמסרתי התבססו על קריאה בעיתון"

הפרופסור ציטט נתון מוטעה, והמנכ"ל דרש ממנו התנצלות
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם צילום: דוברות הדסה

הראיון וההתנצלות: לאחר שהשבוע צוטט הפרופ' אבי ריבקינד מ'הדסה' בראיון שנערך עמו ב-ynet כי בתי החולים מתוגמלים בגין חולי קורונה שמתו, נדרש היום הפרופ' לפרסם התנצלות והבהרה שבה יודה כי הנתונים שמסר היו שגויים וכי אין לדברים שחר. בבית החולים ידעו לומר היום כי מי שדרש מהפרופ' להתנצל היה המנכ"ל, הפרופ' רוטשטיין, שהבהיר כי דבריו של ריבקינד – הגם שלא כוונו ל'הדסה' אלא לכלל בתי החולים – גרמו לנזק למערכת הבריאות.

היום הבהירו בבית החולים 'הדסה' כי דבריו של פרופ' אבי ריבקינד, כפי שנאמרו בשידור באולפן ynet בתחילת השבוע, "הינם דברים מוטעים ומטעים, הפוגעים בבתי החולים בארץ ועל כן הוא מתנצל על הנאמר".

בראיון אמר ריבקינד כי "בתי החולים בארץ מקבלים 220 אלף ש״ח בגין חולי קורונה מתים". אך לאחר שבכלי התקשורת צהלו על האמירה, מבהירים ב'הדסה' כי "זו אמירה שהתבססה רק על דבר מה שקרא ברשת או בעיתון ואין לה כל שחר".

הואיל וכך, "פרופ׳ ריבקינד התבקש להתנצל באופן מיידי על האשמות אלה וכך עשה, תוך שהוא מדגיש כי לדברים שנאמרו אין ביסוס".

והרי ההתנצלות המליאה של הפרופסור, אותה שיגר למנכ"ל בית החולים:

"פרופ' רוטשטיין הנכבד, בראיון שנתתי באולפן ווינט בתאריך 1.11.20 , חלה טעות בדבריי. במהלך הראיון נשאלתי לגבי תשלומים שבתי החולים בישראל מקבלים בגין נפטרי הקורונה. באופן מוטעה השבתי כי בתי החולים מתוגמלים על נפטרי הקורונה.

אדגיש, כפי שציינתי בשידור, כי את המידע הזה קראתי בעיתון, ומידע זה אינו מהימן ואינו מוכר לי מתוך התנהלות בית החולים הדסה או מבתי חולים אחרים.

אני מודע כי באמרתי זו הטעיתי את המאזינים והצופים שכן לדבריי אין שחר. כרופא בכיר בבית החולים הדסה, בוודאי שדבריי שנאמרו עשויים להישמע כמייצגים את המוסד בו אני מועסק, דבריי היו כלליים ולא התייחסו לארגון זה או אחר. לא התכוונתי לפגוע או להטיל דופי בפיעילותו של כל מוסד רפואי.

אני כמובן רוחש כבוד רב לחבריי אשר נאבקים מידי יום על חייהם של חולי הקורונה, הנמצאים במצב קשה ובוודאי שאינם מרוויחים דבר ממותם. זו היתה אמירה שגויה שאין לה מקום ועל כך אני מתנצל".

קורונה זאב רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד