י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בקפסולה מיוחדת

"קם כאן דור חדש של תורה": המשגיח חיזק את הישיבה בבית וגן

לאחר חודשים ארוכים שלא יצא מביתו - המשגיח הגר"ח וואלקין מסר שיחת חיזוק בישיבה הגדולה 'בית וגן' - וינר וחיזק את התלמידים. קפסולה מיוחדת נבנתה למשגיח בכדי שיוכל למסור את השיחה

"קם כאן דור חדש של תורה": המשגיח חיזק את הישיבה בבית וגן
הגר"ח וואלקין בשיחה בישיבת בית וגן צילום: באדיבות המצלם

לאחר חודשים ארוכים בהם המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין לא יצא מביתו עקב מגפת הקורונה, היום הוא יצא לראשונה למסור שיחת חיזוק בישיבה הגדולה 'בית וגן' בראשות מקורבו ותלמידו הגאון רבי אהרן וינר.

עקב הזהירות הרבה שהמשגיח נוקט בה, נבנתה בישיבה קפסולה מיוחדת מניילון בסמוך למעלית המובילה לבית המדרש, על מנת שהמשגיח יוכל להימנע מלבוא במגע עם הקהל.

בשיחתו דיבר המשגיח על המשבר הקשה שפקד את עולם הישיבות בתקופת הקורונה, והשווה את ההתמודדות עם המשבר להתמודדות עולם הישיבות בשנות השואה האיומה. "כמו שאחרי השואה צמח דור של תלמידי חכמים מופלאים מתוך תלמידי ישיבת מיר שלמדו במסירות נפש בשנחאי", אמר המשגיח, "כך גם כעת עתידים לצמוח מתוך המשבר גדולי תורה ויראה".

עוד עמד המשגיח בדבריו על האתגר שניצב אחרי השואה בתקומת עולם התורה, כאשר היה נדמה כאילו עולם התורה חרב ואבד מן העולם חלילה, אך אז בסייעתא דשמיא "קם דור חדש של תורה". זהו, חידד המשגיח, גם האתגר של הכינון והתקומה שניצב בפני כלל בחורי הישיבות כעת, "אתם אלו שבעז"ה מובילים את המהפכה של הפצת התורה והקדושה לתקומת דור הקורונה", אמר המשגיח בהתרגשות לבחורי הישיבה.

רבי חיים וואלקין בית וגן הרב אהרן וינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד