י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איפה זה עומד?

דיווח: חודשו המגעים לעסקת שבויים עם חמאס

המגעים בין מדינת ישראל לארגון חמאס במטרה להגיע לעסקת שבויים חודשו בימים האחרונים - כך פורסם הערב לראשונה ב'כאן 11' | על פי הדיווח מפי גורמים פלסטיניים, השיחות הן ראשוניות בלבד ולא הגיעו לדיון על שמות האסירים שישוחררו

דיווח: חודשו המגעים לעסקת שבויים עם חמאס
אנשי חמאס עם רקטה בעזה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

האם בקרוב תצא אל הפועל עסקת שבויים בין ישראל לארגון הטרור החמאס?. בימים האחרונים, כך מפרספ הערב (חמישי) לראשונה הכתב גל ברגר ב'כאן 11', המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס לקידום עסקה להשבת הנעדרים וגופות החיילים, זאת לאחר פסק זמן של מספר חודשים.

העיתונאי גל ברגר דיווח מפי מקורות פלסטינים, כי הסבב הנוכחי של מגעים נמצא בראשיתו, ובשלב זה אין התקדמות או פריצת דרך. על פי הגורמים, הצדדים טרם הגיעו לדון בשמות האסירים שאותם חמאס תובע לשחרר במסגרת עסקה, והמגעים עדיין עוסקים בעקרונות ובמספרים.

"לפי המקורות הפלסטינים", כתב ברגר בחשבון הטוויטר שלו, "חמאס רוצה להביא לשחרור מאות אסירים ביטחוניים במסגרת עסקה ובהם רוצחים כבדים עם דם על הידיים השפוטים למאסרי עולם". 

על פי הדיווח, בחמאס דורשים לקבל בתמורה לעסקה שניים מבכיריו הכלואים בכלא הישראלי. הראשון הוא חסן סלאמה, מי שהוביל בשנות ה-90 את גל פיגועי הנקם על חיסול יחיא עיאש ונשפט ל-48 מאסרי עולם,

במחבל השני אותו דורשים בחמאס לשחרר הוא ג'מאל אבו אלהיג'א אחד מסמלי ארגון החמאס מהאינתיפאדה השנייה שנשפט ל-9 מאסרי עולם. ברגר מציין כי ישראל מסרבת לשחרור רוצחים במסגרת עסקה ומדברת על עסקה הומניטרית ולא על מספר גדול של אסירים שישתחררו במסגרתה.

 

חמאס עזה שבויים חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד