י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבכירים נטשו את הספינה

משרד הבריאות בחוסר: משרות בכירות לא מאוישות

למרות הקורונה והציפיה שמשרד הבריאות יגייס את מיטב אנשיו למאבק במגפה, מסתבר שתפקידים בכירים רבים במשרד לא מאוישים. משרד הבריאות בתגובה: "המשרות הבכירות יאוישו בקרוב"

משרד הבריאות בחוסר: משרות בכירות לא מאוישות
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המדינה מתמודדת עם המשבר הבריאותי החמור בתולדותיה, אבל משרות רבות במשרד הבריאות אינן מאוישות, כך עולה מנתונים שמפרסמת רוני לינדר ב'דה מרקר'. בימים של מגפה עולמית ראוי שכל התפקידים יהיו מאויישים באנשי מקצוע בתחומם שייטיבו לנווט את הספינה במי הקורונה הגועשים, אך לא זה המצב בשטח.

בין הבכירים שעזבו ולא נמצא להם מחליף: ניר קידר, סמנכ"ל בכיר וראש מנהל תכנון אסטרטגי וכלכלי שעזב במאי 2019; רויטל טופר-חבר טוב, סמנכ"לית בקרה על קופות החולים עזבה בספטמבר בעקבות מערכת יחסים עכורה עם שר הבריאות הקודם יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד לשעבר משה בר סימן-טוב; מוריס דורפמן, סמנכ"ל וראש חטיבת רגולציה, מחשוב ובריאות דיגיטלית, שעזב באפריל השנה; ד"ר ארז און, ששימש ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים וחזר לנהל את בית החולים פדה-פוריה באוגוסט; סגנו שלמה פשקוס שעזב באוגוסט ועבר לרמב"ם וכן אבי בן זקן, סמנכ"ל המשרד וראש מנהל פיתוח, תכנון ובינוי מוסדות רפואה. בחלק מהמקרים עדיין לא פורסם מכרז להחלפתו של העובד הבכיר שסיים את תפקידו.

למינויים החסרים ניתן להוסיף את העובדה ששר הבריאות בפרוץ המשבר ומנכ"ל המשרד התחלפו אף הם, מה שלא הוסיף ליציבות במשרד שדווקא בימים אלו מצופה ממנו לפעול בתפוקת שיא ולרתום את מיטב הכוחות והאנרגיות למאבק בנגיף.

משרד הבריאות מסר בתגובה לדיווח שכל המשרות הבכירות יאוישו בקרוב והתהליך לכך נמשך. כן יתווספו למשרד כמה משרות בכירות חדשות. נציבות שירות המדינה הודיעה שפנתה למשרד הבריאות כמו למשרדים אחרים להאיץ הליכי איוש משרות שהתפנו.

משרד הבריאות דה מרקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד