י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יגיע יום וננקום"

סגן הרמטכ"ל השווה את ישראל לגרמניה הנאצית

לאחר שהואשמנו על ידי נשיא נגורנו קרבאך, האזור בו מתרחשת מלחמת ארמניה - אזרבייג'אן שהתבטא ואמר כי ישראל מבצעת רצח עם, יוצא סגן רמטכ"ל הצבא הארמני במתקפה חריפה נגד מדינת ישראל וטוען: "כיום ישראל וגרמניה של 1933 זה אותו הדבר"

סגן הרמטכ"ל השווה את ישראל לגרמניה הנאצית
pixapay

המאבק המתמשך באזור נגורנו קרבאך, בין ארמניה לאזרבייג'אן גובה קרבנות רבים. לאורך המאה ה-19 ארמנים ואזרים חיו בקווקז תחת האימפריה הרוסית יחסית בצורה טובה. אחרי המהפכה הבולשביקית העסק התחיל להסתבך. כל המאמצים הבין-לאומיים – בין השאר מצד ארה"ב, רוסיה וצרפת – לא הצליחו להביא לסיום הסכסוך. ב-2016 הפסקת האש הופרה, עשרות חיילים משני הצדדים נהרגו. עכשיו, 4 שנים אחרי זה קורה שוב וממש לא נראה כי מישהו מהצדדים באמת מעוניין בשלום ארוך טווח. ואכן בחודשיים האחרונים אנחנו עדים להתפרצות הלחימה באזור.

גם אם לרגע חשבנו שהמלחמה בין האזרים לארמנים לא תהיה קשורה אלינו, מתברר שישראל מעורבת בצורה משמעותית בלחימה לפחות אם מסתכלים על הטענות הקשות שמעלים הארמנים נגדנו.

קצין בכיר בצבא הארמני בשם פוסיגאן, המשמש גם כסגנו של הרמטכ"ל הארמני, על פי הדיווח ב ynet פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא משווה את התנהגות מדינת ישראל ישראל להתנהגותם של הנאצים בגרמניה.

"החלו לכתוב הרבה על הטרור באירופה! אותי זה לא מרגש. לא חבל לי עליהם. אני הזהרתי אותם שארדואן יפעל גם שם. זו מלחמה היברידית, סוף סוף הפוליטיקאים בארמניה החלו להבין מה זה אירופה וישראל, בעיקר ישראל", כתב פוסיגאן וקבע "כיום ישראל וגרמניה של 1933 זה אותו הדבר. ההבדל הוא רק שאני כבר הבנתי את זה מהמלחמה הראשונה".

עוד הוסיף הקצין לתקוף "דיברתי הרבה גם על הפילוסופיה של המלחמה החדשה וגם על האסטרטגיה שבחרו אזרבייג'ן וטורקיה, בסיוע האקטיבי של ישראל. לא מדובר פה רק על אספקה של נשק אלא אף את הפילוסופיה והאסטרטגיה עצמה שהם בנו להם. לא נסלח לאף אחד ולא נשכח על אילו ידיים יש דם של ארמנים. יגיע היום וננקום. ישראל, טורקיה ומדינות אחרות בנו את הצבא האזרי, ומה הם השיגו בכך? אנחנו ננצח! שלאף אחד לא יהיה בכך ספק".

‏הסיבה להאשמת ישראל במעורבות בלחימה שם נעוצה בייצוא הנשק של ישראל, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ישראל טובה בנשק וטובה ספציפית בכל מה שקשור בלוחמה אווירית. אנחנו מייצרים מל"טים - מטוסים ללא טייס. חלק מהמל"טים האלה נשלחים לאזרבייג'ן והאזרים משתמשים בהם כדי לתקוף מטרות ארמניות בנגורנו קרבאך.

‏לפי משרד הביטחון, בשנים האחרונות ישראל ייצאה נשק בהיקף של כ-7 מיליארד דולר בשנה וזה צפוי להמשיך ולגדול. לפי פרסומים זרים אנחנו אזרבייג'ן נמצאת במקום השני בהיקף ייצוא הנשק אליה, למקרה שתהיתם הראשונה ברשימה היא הודו.

מנגד יש לציין כי גם היחסים שלנו עם אזרבייג'ן קריטיים. אנחנו מקבלים מהם נפט במחיר טוב וכנראה שהם נותנים לנו גישה לא רעה בכלל לאיראן, שנמצאת ממש מעבר לגבול.

ארמניה נאצים רמטכ"ל מלחמה אזרבייג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד