ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עימות חזיתי • ראש בראש

נתניהו לבג"ץ: הסדר ניגוד העניינים של היועמ"ש - לא מקובל עליי

ראה"מ לא מוותר ולא מתכופף לחוות דעתו של היועמ"ש. עורכי דינו שיגרו הערב לבג"ץ, את תשובתו של נתניהו באשר להסדר ניגוד העניינים שפרסם מנדלבליט בו קבע כי הוא לא יכול לעסוק במינוי בכירים במערכת אכיפת החוק | נתניהו מצהיר כוונות לפצל את תפקיד היועמ"ש

נתניהו לבג"ץ: הסדר ניגוד העניינים של היועמ"ש - לא מקובל עליי
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/מארק ישראל סלאם, לע"מ

עורכי דינו של ראש ההמשלה השיבו הערב (חמישי) לבג"ץ את תשובתו של נתניהו באשר להסדר ניגוד העניינים שפרסם השבוע היועץ המשפטי לממשלה, בו הוא קבע כי הוא לא יכול לעסוק במינוי בכירים במערכת אכיפת החוק.

בתשובתו לבג"ץ, טוען נתניהו כי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אין סמכות כלל לעסוק בניגוד העניינים שלו וכי הסמכות בעניין מוטלת על מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

נתניהו כותב עוד בהתייחסותו להסדר ניגוד העניינים כי "אין כל מניעה שראש הממשלה יוביל לפיצול תפקיד היועמ"ש הבא מתפקיד ראש התביעה הפלילית".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה לסירובו של נתניהו לכבד את הסכם ניגוד העניינים: "לפני חצי שנה בלבד עמד נתניהו בבית המשפט והתחייב שיחתום על הסדר ניגוד עניינים. צר לנו לגלות הערב שגם אז היה מדובר בעוד אמירה שלא מתכתבת עם המציאות. לא בכדי הגשנו את העתירה הזו, ואנו נעמוד בבית המשפט על כך שהסדר זה ייחתם".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, העביר ביום שני לראש הממשלה נתניהו את חוות דעתו למניעת ניגוד עניינים, על רקע ההליך הפלילי המתנהל בעניינו. בחוות הדעת קובע מנדלבליט כי נתניהו לא יוכל לעסוק כלל במינוי בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה.

"עליך להימנע ממעורבות בכל עניין הנוגע למינויים ולהליכי מינויים במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל, ביחס לבעלי תפקידים אשר מעורבים בהליך הפלילי בעניינך, או שיש ביכולתם להשפיע על הליך זה", כתב מנדלבליט בהחלטתו. "כלומר", מפרט היועמ"ש: "במינוי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, מפקדי יחידת להב 433 וכלל חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך שהיו מעורבים בעניינך".

במשרד המשפטים הדגישו, כי מדובר בחוות דעת העוסקת רק בהיבטי ניגוד העניינים הנוגעים לכתב האישום שהוגש בעניינו של נתניהו. לצד חוות דעת זו, יגובש הסדר ניגוד עניינים כללי, על בסיס שאלון ניגוד העניינים המועבר אל כלל חברי הממשלה כמקובל.

עוד קבע היועץ המשפטי לממשלה בחוות הדעת לנתניהו: "עליך להימנע ממעורבות בעניינים הנוגעים להחלטות הוועדה לבחירת שופטים, בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים, שכן אלה עשויים לעסוק בהליך הפלילי בעניינך או בעניינים הקשורים אליו, או בעניינים הנוגעים לשופטי המותב בהליך.

עם זאת, מציין היועץ המשפטי לממשלה, "כי לא תהא מניעה מהשתתפותך בהליך בחירת נציג הממשלה או הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. ואולם, עליך להימנע כמובן מהשפעה כלשהי על האופן בו אותם נציגים ימלאו את תפקידם בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים".

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו ניגוד עניינים היועץ המשפטי לממשלה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד