י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת העלאת הקנסות

ראשי 'יהדות התורה' ליצמן וגפני נועדו עם נתניהו לפגישת פיוס

כעבור שעה וחצי הסתיימה פגישתם של ליצמן וגפני עם ראה"מ נתניהו במעונו ברח' בלפור. בשלב זה לא ברור אם הצדדים הגיעו לסיכומים כלשהם, שכן הנושא המרכזי היה דרישת הממשלה ומשרד הבריאות להעלות את גובה הקנסות על מוסדות מפרי הנחיות. ומה באשר לחוק הגיוס

ראשי 'יהדות התורה' ליצמן וגפני נועדו עם נתניהו לפגישת פיוס
יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה האחרונה הסתיימה במעון ראש הממשלה ברח' בלפור בירושלים, פגישה ממושכת שהתקיימה בין ראשי 'יהדות התורה', חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במרכזה עמד עניין המשך השותפות שלהם עמו, כשעל סדר היום עלו שני הנושאים הבוערים לעת עתה, העלאת הקנסות על מוסדות החינוך שפותחים ניגוד להנחיות הממשלה וכן חוק הגיוס שבג"ץ הציב לחקיקתו פחות מ-90 יום.

בתום הפגישה דווח מכל הצדדים כי לא הושגו סיכומים כלשהם ונקבע כי הם ימשיכו לדון בנושאים אלה, כשלעת ערב זה עדיין לא ברור האם חוק הקנסות יעלה להצבעה, שכן ב'יהדות התורה' מתנגדים גם למתווה המקל שמעלה את הקנסות ל-10,000 ש"ח.

לא ברור איך ניתן לפתור את משבר הקנסות, מחד החרדים מתעקשים שלא לעלות את הקנסות "אפילו בשקל", מנגד, ראש הממשלה חושש מלחץ תקשורתי שיציג אותו כמי שמתקפל בפני החרדים.

לפי מקורות אחרים, הצדדים דווקא הגיעו לסיכומים, אך החליטו לשמור על שקט תקשורתי, גורמים בכירים בקואליציה הגדירו את הפגישה כ'פגישת פיוס'.

באשר לחוק הגיוס ראש הממשלה עומד לצד החרדים בדרישה לחוקק את חוק הגיוס בהקדם. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' נתניהו התנגד לבקשת הדחייה שדרש שר הביטחון בני גנץ מבג"ץ והתוצאה כבר ידועה כי השופטים דחו את בקשתו.

כפי שדווח בהרחבה ב׳בחדרי חרדים׳, בחודש האחרון מנהלים ביהדות התורה חזיתות בכמה נושאים: בראשם הטיפול בקורונה, היחס לסגרים בערים החרדיות והקנסות שהובילו לקרע של ממש ביחסי הסיעה מול ראש הממשלה. כמו כן גם חוק הגיוס המוצב בראש סדר היום החרדי.

גם יוזמות של השרים, כגון תקנות וחוקים שהציגה השרה גילה גמליאל, בנושא הפרוות שמאיים על תעשיית השטריימלים, ופיקדון חובה לבקבוקים של ליטר וחצי, וכן יוזמה של השר אבי ניסנקורן ועיסוק בענייני נישואין נגד ההלכה, ותוכנית של השר יועץ הנדל נגד וועדת הרבנים לענייני תקשורת.

גם היחס מול כחול לבן הגיעה לנקודת מבחן, חוק הגיוס בראש סדר היום, ביהדות התורה או לפחות בדגל התורה דורשים לחוקק את חוק הגיוס בהקדם האפשרי בעיקר לאחר פסיקת בג״ץ בשבוע שעבר שהעניק פחות מ 90 עד לפקיעת החוק, "בכחול לבן מתנהגים איתנו כמו זבל", טען השבוע חבר הכנסת גפני בדיון פנימי. ליצמן הציע להתנגד לחוקים שיוזמים נציגי כחול לבן עד שייפתר נושא חוק הגיוס.

יעקב ליצמן משה גפני ראש הממשלה בנימין נתניהו חוק הגיוס קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד