י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שמחות להיות חלק מתהליך"

הניסוי ממשיך: ארבע נשים חוסנו היום בחיסון הישראלי נגד קורונה

לאחר שבשבוע שעבר קיבלו שני נסיינים את החיסון הישראלי, חוסנו היום עוד ארבע נשים • ב'הדסה' בירכו: "בלי היענותכם לא נוכל להתקדם"

הניסוי ממשיך: ארבע נשים חוסנו היום בחיסון הישראלי נגד קורונה
זריקה צילום: pixabay

ממשיכים עם הניסוי שכולם מייחלים להצלחתו: לאחר שבשבוע שעבר החל שלב הניסוי בבני אדם של החיסון הישראלי, פרי מחקר המכון הביולוגי, נגד נגיף הקורונה - הבוקר חוסנו בהדסה עין כרם ארבע נשים אשר נבחרו להשתתף בשלב הניסוי הקליני. 

מ'הדסה' נמסר כי כל הארבע, בשנות ה-20 וה-30 לחייהן, נבדקו רפואית ונמצאו מתאימות להשתתף ולקבל את החיסון. הן הגיעו אל המרכז למחקרים קלינים בבני אדם בהדסה, שם הוזרק בזרוען החיסון על ידי האחות חנה דרורי - ראש צוות המרכז ובליווי פרופ׳ יוסי קרקו - מנהל המרכז ומי שמרכז את המאמצים להשגת החיסון.

״אנו מלאי תודה לכולכן״, אמר למשתתפות פרופ' קרקו לאחר שהעמיק בהסבריו באשר להרכב החיסון. הוא הוסיף כי "אלמלא ההיענות שלכן לא ניתן היה לקדם את המחקר ולהגיע לשלבים הבאים, בחיסון אוכלוסייה מבוגרת יותר. ייתכן ובזכותכן נוכל להגיע אל הרגע הנכסף של חזרה לשגרה בישראל".

אחת הנסייניות, שרון בן חמו בת ה-25, היא סטודנטית בשנה הרביעית בפקולטה לרפואת שיניים של הדסה והאוניברסיטה העברית, אשר בחרה להשתתף ולקבל הבוקר את החיסון.  היא אמרה כי ״שמעתי על האפשרות להשתתף בניסוי הקליני דרך סטודנטים נוספים והחלטתי להצטרף. אין בי חשש לקבל את הזריקה כי קראתי וחקרתי על ההרכב של החיסון. אני שמחה להיות חלק מתהליך חשוב שאמור להביא לסיום הקורונה״.

יצוין, שלא כל הנסיינים מקבלים את החיסון המקורי. חלקם, או אם נדייק מחציתם, מקבלים חיסון דמה, פלצבו, וזאת בהתאם לכללי הניסוי הנערך בימים אלו במוקדים רבים בעולם. 

חיסון לקורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד