כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קוקה קולה: לא העתקנו מיוטבתה

השאלה החמה בתעשיית הפרסום:האם קוקה קולה העולמית העתיקה את פרסומת 'האיש הישן' מפרסומת זהה כמעט לחלוטין של יוטבתה הישראלית? • קוקה קולה מכחישה - מה דעתכם?

קוקה קולה. העתיקה?
קוקה קולה. העתיקה?

מדובר באחד הסיפורים המוזרים שידע עולם הפרסום המקומי והבינלאומי. מותג-על בינלאומי, המציג פרסומת הדומה כמעט אחד לאחד לפרסומת ישנה של חברת משקאות מקומית קטנה.

קוקה קולה העולמית הציגה בשבוע שעבר, בערב משחק הסופרבול, ערב הנחשב לערב הנצפה ביותר במדיה האמריקנית, וככזה היקר והמושקע ביותר מבחינת פרסומות, פרסומת הזהה כמעט לגמרי לפרסומת שהציגה חברת יוטבתה הישראלית לפני מספר שנים.

קונספט הפרסומת כולל איש המהלך בשנתו במטרה להגיע למשקה הנכסף, כל זאת לצלילי מוזיקה מתאימה - שהפלא ופלא, גם היא זהה בשתי הפרסומות.

האם מדובר ברעיון זהה שעלה בנפרד לשני יוצרי קריאטיב שזכו להשראה דומה עד לרזולוציות הקטנות ביותר, או שמדובר בהעתקה פשוטה של משרדי הפרסום של חברת הענק העולמית? זו השאלה שהעסיקה בשבוע האחרון את הברנז'ה המקומית ושלאט-לאט חלחלה גם אל הברנז'ה העולמית.

לאחר הבאזז העולמי שהתעורר, נאלצה החברה להתייחס לעניין, כשבסוף השבוע העניקה סוזן סטריבלינג, דוברת קוקה קולה העולמית, את התייחסותה לפרשה.

"כאשר יצרנו את הפרסומת", אמרה הדוברת, "לא אנחנו ולא חברת הפרסום היינו מודעים לפרסומת המקבילה. כעת, משראינו אותה, אנחנו חושבים ששתי הפרסומות משעשעות. מלבד מספר אלמנטים דומים, כל דמיון הינו מקרי ולא מכוון".

גם לגבי הבחירה ביצירה ’בולרו’, טוענת סטריבלינג, כי הינו "צירוף מקרים מעניין", וכי הבחירה בה "באה בקנה אחד עם המוסיקה שבחרנו לפרסומות ששודרו בסופרבול ב-3 השנים האחרונות.

"הפרסומות שלנו לסופרבול היו עשירות מבחינה ויזואלית, שלוו במוסיקה תזמורתית ידועה כגון Heist מ’פטר והזאב’ לפרסומת מ-2008, ו-It’s Mine מ’וויליאם טל’ לפרסומת מ-2007. ל’בולרו’ היתה האווירה המתאימה לנראטיב של הפרסומת".

משרד שלמור-אבנון-עמיחי, שיצר את הפרסומת המקורית, בחר שלא להגיב, וכך גם חברת יוטבתה שזכתה לפרסום חינם בפרשה.

אולם עם זאת, גורמים בסביבת משרד הפרסום הישראלי אמרו כי ההנהלה שמחה על כך שסוכנות פרסום בינלאומית, כמו Wieden & Kennedy, שהיא אחת מהסוכנויות המוערכות בעולם, ונחשבת לאחת מהקריטאיביות שבהן, מוצאת לנכון להעתיק סרט של משרד פרסום ישראלי.

כך או כך – הנה הפרסומות לפניכם, צפו והחליטו:


סרטון המשווה בין 2 הפרסומות:




הפרסומת המלאה של קוקה קולה:




ואחת הגירסאות לזו של יוטבתה:
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד