י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות הטענות על אי דיוק

משלוח נוסף של מכשירי סופיה נחת אמש בישראל

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית בה נפרסה הטכנולוגיה. בחברה תוקפים את הטענות על אי דיוק ואומרים: "ההתנגדויות נובעת מחוסר היכרות עם יתרונות הטכנולוגיה, מטכנו-פוביה או מרצון להישאר בעידן טלפון החוגה כשכל העולם התקדם לעידן הסמארטפון"

משלוח נוסף של מכשירי סופיה נחת אמש בישראל
בדיקת סופיה צילום: סופיה ישראל

למרות הטענות על אי דיוק ועל אף שגם במשרד הבריאות כבר לא מסתמכים על הבדיקות המהירות של מכשירי ה'סופיה', משלוח נוסף של מכשירי 'סופיה' לביצוע בדיקות קורונה מהירות הגיע לישראל. המשלוח כולל כ - 30 מכשירים מתקדמים של בדיקת סופיה לזיהוי קורונה, והוא מגיע הישר מתאגיד קווידל האמריקאי. בכך הושלמה הגעתם של 300 מכשירים בהזמנת משרד הבריאות.

המכשיר, שכזכור הוצג בידי רה"מ נתניהו, הציג תוצאות מאכזבות לאחר שהתברר כי התוצאות שהוא מציג אינן אמינות, אך בחברה מתעקשים שמדובר ב"רמת דיוק גבוהה" וכי ההתנגדויות למכשיר נובעות מ"חוסר היכרות עם יתרונות הטכנולוגיה, מטכנו פוביה או מרצון להישאר בעידן טלפון החוגה כשכל העולם התקדם לעידן הסמארטפון"...

בחברה מבהירים כי "ברחבי ארצות הברית כבר פועלים כ - 55 אלף מכשירים וישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה וכבר מפעילה אותה". עוד הם אומרים כי "הודות לסופיה ולפעולות נוספות שננקטו, עברה מדינת ישראל ממצב של מחסור אקוטי בבדיקות למצב של נגישות מקסימלית. לאחרונה הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ - 2 מיליון בדיקות סופיה".

מכשיר לבדיקת קורונה - סופיה\\צילום: סופיה ישראל

פרט לכך, מזכירים בחברה כי משרד הבריאות האמריקאי ה – NIH חתם לאחרונה על הסכם ייצור עם תאגיד קווידל, הכולל מענק של 71 מיליון דולר אשר ניתן במטרה להרחיב את כושר הייצור לקצב של 4 מיליון בדיקות בשבוע. מדובר בטכנולוגיה חדשהשאושרה לאחרונה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות, המאפשרת לבצע כ - 40 בדיקות בשעה ולקבל תשובה במקום תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע דגימות.

בשבועות האחרונים כבר נפרסו בארץ מכשירים בבתי אבות, דיור מוגן ומוסדות גריאטריים במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא הוצאות שינוע דגימות או השקעת משאבים למבנה. לצורך הכנסתה לארץ בתוך מספר שבועות, הוקם מערך של כ - 2,500 אנשי צוות רפואי שעברו הדרכה ללא כל השקעה כספית נוספת.

על מנת להמשיך ולספק את 300 המכשירים לטובת מדינת ישראל, המריא השבוע ממטה תאגיד קווידל (Quidel) בקליפורניה מטוס תובלה כשהוא נושא בבטנו כ - 30 מכשירי סופיה (Sofia) חכמים. עם נחיתתו הובאו המכשירים למרכז הלוגיסטי במודיעין ומשם יופצו לעוד בתי אבות וגם למרפאות שרותי בריאות כללית, מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, לאומית שרותי בריאות, לצבא, למשטרה ולשירות בתי הסוהר תוך התממשקות עם מערכת המחשוב של משרד הבריאות. מתחילת פעולתה בישראל כבר בוצעו בעזרת סופיה כ - 70 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף. בחברה אומרים כי "הודות לביצועים המואצים של סופיה ניתן כיום לאתר יותר חולים בשלב מוקדם תוך 15 דקות, לקטוע את שרשרת ההדבקה, לנהל חיי שגרה בטוחים בצל הנגיף ולמנוע סגר שלישי".

בדיקה במכשיר סופיה\\צילום: סופיה ישראל

ומה לגבי הטענות הרבות על אי דיוק? ובכן, בחברה לא מכחישים ושם אומרים כי "אין עוררין על כך שבדיקות הקורונה הרגילות שנעשות במעבדות הן בעלות דיוק גבוה יותר, אך בנוסף לעלות הגבוהה ביחס לטכנולוגיה של סופיה, תהליך הפענוח שלהן ממושך, כך שהנבדקים ממתינים מספר ימים והתשובות מתקבלות על חולים בדיעבד". ולדעתם, עדיף תשובה מהירה גם אם היא אינה מדוייקת, על פני תשובה שמגיעה רק כעבור יממה שכן "הימים האלו הם קריטיים שכן ביומיים עלול אדם שנדבק בקורונה להפוך לכזה שמדביק אחרים".

יחד עם זאת, הם מדגישים כי "סופיה אינה מיועדת להחליף את בדיקות המעבדה אלא לשמש כמענה מהיר תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה. כשכל העולם עדיין בעיצומו של משבר הקורונה וברור לכולם שקצב השימוש בבדיקות המהירות הוא נשק יעיל בהתפרצות, סופיה מאפשרת לבצע כ - 40 בדיקות בשעה ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע דגימות".

בנוסף, הם טוענים שכל ההתנגדות נובעת מ'טכנו פוביה': "ההתנגדויות נובעות ככל הנראה מחוסר היכרות עם יתרונות הטכנולוגיה, מטכנו פוביה או מרצון להישאר בעידן טלפון החוגה כשכל העולם התקדם לעידן הסמארטפון", אומרים בחברה, שם מדגישים כי "מדובר בטכנולוגיה חדשה שמראה ביצועים מרשימים יחסית ליתר החלופות הקיימות בארץ ובעולם. נכון להיום בעוד החיסון הוא עדיין בגדר תקווה והנגיף ממשיך להכות בכוחניות, סופיה מהווה חלופה איכותית ואמינה. זהו מאבק לחיים או למוות מול נגיף שמתפשט במהירות ולכן צריך נגדו אמצעי בדיקה מהירים".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד