י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בקרמלין מסבירים

ב-2016 פוטין מיהר לברך את טראמפ; מדוע עם ביידן זה שונה?

בתשובה לשאלת עיתונאים מדוע ב-2016 נשיא רוסיה פוטין הקדים ובירך את הנשיא טראמפ על זכייתו, אך הפעם הוא לא טרח עדיין להרים טלפון לביידן, השיב כי רוסיה אינה רוצה להתערב בסוגיה האמריקאית וממתינה לתוצאה סופית

ב-2016 פוטין מיהר לברך את טראמפ; מדוע עם ביידן זה שונה?
טראמפ ופוטין צילום: רויטרס

מזכיר העיתונות של נשיא רוסיה, דמיטרי פסקוב, ענה על מספר שאלות הנוגעות לבחירות בארצות הברית והתייחס לברכות לג'ו ביידן שטרם הגיעו מצידה של רוסיה.

"רוסיה רואה נכון לחכות לסיכום הרשמי של תוצאות הבחירות לנשיאות בארצות הברית ורק אז לברך את הנשיא הנבחר", אמר מזכיר העיתונות של נשיא רוסיה, דמיטרי פסקוב, בתשובה לשאלת העיתונאים מדוע פוטין עדיין לא בירך את ביידן.

בהתייחסו לשאלה מדוע, במקרה של טראמפ, פוטין בירך אותו בזמנו מיד לאחר הבחירות, הסביר פסקוב כי "הפעם בארצות הברית הודיעו על אתגר משפטי בתוצאת הבחירות, בהקשר זה, הקרמלין רואה כי כדאי להמתין לתוצאות הסופיות".

עוד אמר מזכיר העיתונות: "ההבדל ברור למדי, אתה רואה שיש עדיין הליכים משפטיים מסוימים, עליהם הודיע ​​הנשיא המכהן, ולכן מצב זה שונה. לכן אנו רואים נכון לחכות להודעה הרשמית".

דוברו של פוטין הדגיש גם כי רוסיה מוכנה לעבוד עם כל נשיא שנבחר על ידי העם האמריקני. הוא הביע תקווה כי ניתן יהיה לקיים דיאלוג עם המנהיג האמריקני הבא ולהסכים על דרכים לנרמל את היחסים הדו צדדיים.

כזכור, ביום שלישי האחרון נערכו בחירות לנשיאות בארצות הברית. המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן הודיע ​​ביום שבת על בחירתו לנשיא ארצות הברית, וזכייתו דווחה על ידי כלי התקשורת הגדולים במדינה.

מנגד, הנשיא המכהן דונלד טראמפ אמר, כי הבחירות רחוקות מלהסתיים, הוא מתכוון להיאבק על התוצאות בבית המשפט. מספר ראשי מדינות ופוליטיקאים בכירים כבר בירכו את ביידן על זכייתו בבחירות, אם כי התוצאות הרשמיות טרם פורסמו.

ראש הממשלה נתניהו התעכב מעט ובירך את ביידן לאחר שמספר מנהיגים מהעולם עשו זאת, אך לא הזכיר את היבחרותו לנשיאות, והוסיף תודות וברכות לנשיא היוצא טראמפ.

ולדימיר פוטין דונלד טראמפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד