י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקמפיין מתכנן עצרות

ביידן והאריס מתכוננים לכניסה לבית הלבן; טראמפ ממשיך במאבק

בעוד הנשיא טראמפ אינו מוותר וממשיך במאבק המשפטי על הונאות לדבריו במספר מדינות מפתח, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו המיועדת קמלה האריס, מתחילים את צעדיהם הראשונים בתוכנית המעבר שלהם לבית הלבן

ביידן והאריס מתכוננים לכניסה לבית הלבן; טראמפ ממשיך במאבק
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו המיועדת קמלה האריס, מתחילים את צעדיהם הראשונים בתוכנית המעבר שלהם לבית הלבן על אף שהנשיא דונלד טראמפ מסרב להודות בהפסדו.

מנגד הצוות של קמפיין טראמפ לא מוותר, ומתכנן עצרות חוזרות בסגנון קמפיין הבחירות בשבועות הקרובים בה ידבר הנשיא על ההונאה שהתרחשה לדבריו בבחירות. כך מסר היום גורם בקמפיין טראמפ.

העצרות יתמקדו במדינות בהן הבחירות הסתיימו בתוצאה צמודה עם הפסד של טראמפ. לא ברור אם טראמפ עצמו ישתתף בכל האירועים הללו מכיוון שחלקם עשויים להיות מובלים על ידי בני משפחתו או מנהלים בכירים.

תזמון ופרטים אודות העצרות טרם הסתיימו, אמר הגורם הרשמי. כך דווח בכלי תקשורת בארצות הברית.

הקמפיין נערך בעיקר בנוגע לטענה על מצביעים במדינת ג'ורג'יה שהתגוררו במדינות אחרות, ופתאום מצאו את עצמם בג'ורג'יה ביום הבחירות. מהלכים דומים עשויים להתקיים באריזונה ובפנסילבניה.

כזכור, שלשום אחרי ההכרזה של רשתות הטלוויזיה על ניצחון של ביידן, הודיע טראמפ כי "הבחירות האלה רחוקות מלהיגמר", והבטיח להתחיל בקרב המשפטי שלו כבר היום.

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, אחד מעורכי דינו האישיים של טראמפ, אמר ברשת "פוקס ניוז" כי תביעות משפטיות חדשות יתמקדו בשלושה נושאים: חסימת פיקוח על ספירת מעטפות ההצבעה בדואר למשקיפים רפובליקנים, הצבעה של מתים; ושינוי תאריכי הדואר על מעטפות.

"לטראמפ היה יתרון של 800 אלף קולות בפנסילבניה בליל הבחירות, והוא נמחק על ידי מאות אלפי קולות בדואר שנספרו בלי שום פיקוח רפובליקני", צייץ אתמול ג'וליאני בטוויטר.

אנשיו של הנשיא טראמפ רשמו ניצחון חשוב בפנסילבניה, כאשר שופט הורה להפריד קולות מסוימים שהגיעו לאחר ה-3 בנובמבר למקרה של ספירה מחדש.

באריזונה, שחלק מהרשתות קבעו שביידן ניצח בה, הספירה נמשכת והפער לטובת הנשיא הנבחר ממשיך להצטמצם. עם זאת, פרקליטי קמפיין טראמפ מתכוונים להגיש תביעה שלפיה אלפי קולות נפסלו שלא בצדק, במחוז שנחשב בעל תמיכה גבוהה לנשיא.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 הבית הלבן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד