ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ניצלו את הסגר

הונאת ענק באמצעות הסלולר: עקצו כחצי מיליון ש"ח

בשיטת הונאה מתוחכמת, הצליחו זוג בשנות ה–40 לחייהם תושבי קריית טבעון להונות ולעקוץ עשרות קורבנות ברחבי הארץ | תחת הזוג, פעלו 16 מעורבים שבאמצעות השיטה השתלטו על קווים סלולריים וכך העבירו סכומי כסף גדולים מחשבון הבנק של הקורבנות | היום הוגשו כתבי אישום נגד החשודים המרכזיים

הונאת ענק באמצעות הסלולר: עקצו כחצי מיליון ש"ח
אילוסטרציה צילום: pixabay

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה במחלק הסייבר, שעניינה חשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים, ע"י קבוצה המונה 16 מעורבים מכל רחבי הארץ, שפעלו באופן שיטתי לאורך תקופה ארוכה תחת ניהול מאורגן של זוג תושבי קרית טבעון בשנות ה–40 לחייהם. הבוקר הוגש נגדם כתב אישום.

על פי כתב האישום, הקבוצה הוציאה במרמה סכומי כסף גדולים מעשרות קורבנות, ע"י השתלטות על מנויי הטלפון הסלולארי שלהם בשיטה מתוחכמת, וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.

ראשיתה של החקירה לפני מספר חודשים, כאשר יחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה בכל רחבי הארץ, בה עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון, התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע יחידת במרכז הסייבר הארצי של להב 433. כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם כאמור, זוג תושבי קרית טבעון.

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה, כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר בהם הקורבנות (בעיקר הקשישים) לא יצאו את ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, דבר שאפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע.

לצד החקירה ביצעו החוקרים חיפוש בבתי הנאשמים ותפסו מחשבים, התקני אחסון דיגיטאליים וממצאים שונים אשר היו רלוונטיים לחקירה ושימשו כבסיס לחומר הראיות.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בפרשיה מורכבת שחשפה שיטת הונאה מתוחכמת, תוך ניצול מכוער של מצוקת אזרחים בעת הזו". בתום החקירה הוגש הבוקר בבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי הפרקליטות כתב אישום נגד 2 החשודים בגין 26 מעשי הונאה שונים.

הונאה העברת כספים עוקץ כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד