י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
א לעכטיגע שבת

האדמו"רים התרגשו מספר 'מאור עינים' על שבת קודש

התרגשות בחצרות טשרנוביל בפרט ובעולם החסידות בכלל מהספר החדש 'מאור עינים' על שבת קודש המקבץ את כל מאמרי שבת מהרבי הקדוש רבי מנחם נחום מטשרנוביל זיע"א 

האדמו"רים התרגשו מספר 'מאור עינים' על שבת קודש
במעמד הוצאת הספרים צילום: שוקי לרר

התרגשות רבה בקרב ציבור שוחרי תורת החסידות, עם הופעת הספר הקדוש "ילקוט מאמרי מאור עינים המבואר" על ענייני שבת קודש, המקבץ בתוכו את כל מאמרי שבת קודש מתוך הספר הקדוש "מאור עינים" של הרבי הקדוש רבי מנחם נחום מטשערנוביל זיע"א.

הספר הינו יצירה משובחת נוספת, המצטרפת לשלשת כרכי הספר הקדוש "מאור עינים המבואר", בעריכתו של הגה"ח רבי יחיאל חיים ליברמן ובהוצאת מכון "אור לעינים" – במשנת הספה"ק מאור עינים, בהוראתם ובהכוונתם של אדמו"רי גזע בית טשערנאביל שליט"א.

שלשת הכרכים של "מאור עינים המבואר" על התורה הופיעו בשנת תש"פ, ותוך זמן קצר מהופעתם זכו לעלות על שולחן מלכים, ולהתקבל אצל שוחרי תורה וחסידות, ובפרט בין קהל לומדי עומק תורת החסידות, המקושרים לספר הקדוש "מאור עינים", שהינו אחד מספרי היסוד של תורת הבעש"ט הקדוש זי"ע.

כידוע, המאור עינים זי"ע זכה בצעירותו להסתופף בצלו של הבעש"ט הקדוש זי"ע, ואח"כ היה לאחד מגדולי תלמידיו של המגיד ממעזריטש זי"ע.

צדיקי הדורות הפליגו ביותר את קדושת הספר ומחברו, כמסוגל לעורר את הנפשות להתקרב להשי"ת ולעבודתו בקודש, וכמסוגל ביותר לכל הישועות, ובפרט לרפא ולהוציא ממצוקות המתגברות על האדם. וכפי שהעיד בעצמו: "... יכול אני להיות מרפא חולים ופוקד עקרות, ולהשיב נפשות, ולעורר מלחמות, ולעקור מלכויות, ולהשבית מלחמות, ולהרבות שובע בעולם, ולחדש בעולם שמחת אהבת זיווגים, ולגדל צמחים, ולהמשיך מיני ברכה, ולבטל גזירה, ולהכניס חכמה, ולדרוש כמעיין המתגבר... תאמר למה אני משבח עצמי... מי שבוש לבוא אלי לקבל תשובה על חטאיו, לכן אני תולה כל הדברים בי, לרפא חולים או לפקוד עקרות לזה אל תתביישו כלל וכלל, וכל מי שיש בידי עוון או חטא יבוא אצלי ובעזהי"ת ארפאנו ברפואת הנפש". 

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא עם עורך הספר הגאון רבי יחיאל חיים ליברמן, והמו"ל הנגיד הרב יואל לנדא

כך גם ידוע החידוש המפתיע של המאור עינים זי"ע: "ובדורות האחרונים, כשלומדים דברי שום תנא וחכם מדברי הקדמונים, שהדבר ההוא הוא חיות ומוחין שלו, והאדם הלומד ומדבר דבריו מדבק ומכניס חיות ומוחין שלו לתוך הדבורים, נקרא אתדבקות רוחא ברוחא, ולכך מחיה אותו שמכניס החיות בדברים. שלכך אמרו 'שפתותיו דובבות בקבר', שאפשר לומר זה בחינת השתטחות על קברי הצדיקים, כי דבורי הצדיק שם הוא קבור וטמון החיות שלו כאמור, וזה הלומד בהכנסו עם החיות ומוחין שלו לתוך החיות ומוחין של הצדיק שטמן בדבריו נקרא אתדבקות רוחא ברוחא, ושפתותיו דובבות בקבר, כנודע זה מדברי הבעש"ט נבג"מ, ונקרא בחינת זו השתטחות על קברי הצדיקים, שהן דבריהם שלומד ומזכיר היום הלומד, ולכך מחיה מוחין של אותו הצדיק, והבן". 

בעולם החסידות אומרים כי ספרי "מאור עינים המבואר" מאירים את העינים ומשמחים את הלב בסדר החדש ובביאור הנפלא שמבאר את כל המאמרים בסדר מושך עין ולב, בחלוקה לפרקים וכותרות, ובתוספת סיכומים, ואף גם המדור "נקודות להתבוננות", שמפרט בסוף כל מאמר את ה"צידה לדרך" שאפשר לקחת מכל מאמר.

משנה חשיבות לספר החדש על שבת קודש, בו סודרו כל המאמרים המפוזרים בספר "מאור עינים" המספרים את גודל קדושת השבת. מאמרים אלו מאירים אור חדש על יום השבת קודש ועל סגולת הדבק בקדושת השבת. 

מאור עיניים שבת קודש טשערנוביל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד