י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי הביקורת

יוחמר כתב האישום נגד הערבי שהתעלל בצעיר החרדי

לאחר הביקורת והזעם על סגירת התיק בפרשת התעללות העובדים הערבים בעובד החרדי בעל הצרכים המיוחדים בסניף שופרסל בגוש עציון, הערב נודע כי הפרקליטות חזרה בה והחליטה להחמיר את כתב האישום נגד המרכזי | עורך הדין בן גביר: "בפעם הראשונה בהיסטוריה, אני מברך את הפרקליטות"

יוחמר כתב האישום נגד הערבי שהתעלל בצעיר החרדי
ההתעללות בעובד החרדי צילום: צילומסך

הפרקליטות החליטה היום (שני) להחמיר את כתב האישום נגד כמאל חמידאן, תושב בית ג'אלה, שעל פי האישום נגדו התעלל בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל בגוש עציון - כך הודיע פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן לעורכי הדין איתמר בן גביר ויוספי מזר באי כוחו של הצעיר.

יצוין, כי המשטרה סגרה את התיק נגד השותפים הנוספים לאירוע בהם עובד נוסף, הצלם וגם המנהל שקיבל תלונה מהמוגבל, אך לפי הטענה התעלם ממנה.

בפרקליטות החליטו לייחס לנאשם עבירה של התעללות בחסר ישע, בכפוף לשמוע. בכך, משנה הפרקליטות את סעיף האישום הקל שיוחס למתעלל. כזכור, הנאשם כמאל חמידאן תושב בית ג'אלה, נאשם בכך שבמספר מקרים התעלל בצעיר חרדי, בעל צרכים מיוחדים העובד בשופרסל בגוש עציון.

בסרטונים שצולמו על ידי עובד נוסף נראה חמידאן כורך שקית ניילון סביב צעיר החרדי, מכה בו, מכריח אותו לבצע מעשים שונים ואף מקלל אותו. 

באופן תמוה, בפרקליטות החליטו בתחילה להעמיד לדין את הצעיר בגין עבירת 'תקיפה סתם', אחת העבירות הקלות באירועי תקיפה, אולם בעקבות פניית עורכי הדין ודרישה לשנות את כתב האישום, הוחלט בפרקליטות לעשות עיון מחדש.

החלטה להחמיר את כתב האישום מגיעה לאחר שהוקם צוות בראשות משפטנים שונים שאותו הוביל פרקליט המחוז.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה, אני מברך את הפרקליטות על החלטה חשובה שיודעת לתקן את הטעות", אומר עורך דין איתמר בן גביר, יחד עם זאת, נדמה לי שראוי גם להעמיד לדין את כל אלה שהיו שותפים במעשה כולל מי שצילם, התעלל וגם אלה שידעו והסכימו בשתיקה".

עו"ד מזר מבטיח: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר ימוצא הדין עם המתעללים. אנו מכינים תביעה אזרחית נגד מי שפגע התעלל והיה שותף למעשים החמורים".

כתב אישום פרשת התעללות התעללות בחסר ישע שופרסל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד