כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"זכותו המלאה"

צפו: מנהיג הרוב בסנאט יצא להגנת טראמפ ותקף

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט לא נותן לתקשורת לבלבל אותו. בנאום שנשא במליאה הוא הגן על זכותו של הנשיא טראמפ לדרוש ספירה חוזרת במדינות שונות וגם תקף את התקשורת שהבטיחה כי יהיה גל כחול, מה שלבסוף התברר כלא נכון. גם הדמוקרטים הותקפו בדבריו כמי שלא קיבלו את זכייתו של טראמפ מאז 2016

צפו: מנהיג הרוב בסנאט יצא להגנת טראמפ ותקף
מיטש מקונל צילום: צילומסך

מיטש מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט האמריקני, התייחס אמש (שני) לסאגת תוצאות הבחירות לנשיאות ואמר, "אין לצפות מהנשיא טראמפ לקבל באופן מיידי את התוצאה של המירוץ השנוי במחלוקת, לטראמפ יש את מלוא הזכויות לאתגר את התוצאות". כך אמר בנאום במליאת הסנאט.

מקונל, הוא חבר המפלגה הרפובליקנית. המכהן כסנאטור מטעם מדינת קנטקי מאז 1985 וכמנהיג סיעת הרוב הרפובליקנית בסנאט מאז 2015.

בהתייחסות ראשונה מאז שהוכרז ג'ו ביידן על ידי התקשורת כמנצח בבחירות לנשיאות, הגן מקונל על זכותו של טראמפ לברר את התוצאות דרך המערכת המשפטית ולדרוש את ספירת הקולות במדינות שונות. הוא תקף דמוקרטים כמו הילארי קלינטון בטענה שטראמפ ינסה לגנוב את הבחירות.

"בואו לא נקבל הרצאות, אין שום הרצאות כיצד הנשיא צריך באופן מיידי לקבל בעליזות את תוצאות הבחירות מאותן דמויות שבדיוק עמדו ארבע שנים בסירוב לקבל את תוצאות הבחירות האחרונות".

"לאנשים שדוחפים את ההיסטריה הזו לא יכולה להיות יותר זכות דיבור", אמר מקונל על האשמות שמדינות זרות התערבו בבחירות לנשיאות.

בעודו קורא לספור כל הצבעה חוקית, מקונל, אמר כי טראמפ צודק, במאה אחוז בזכויותיו לבדוק טענות לאי סדרים ולשקול את האפשרויות המשפטיות שלו.

"לנשיא יש את כל הזכות לבדוק טענות ולבקש דו"חות חוזרים על פי החוק, ובעיקר החוקה לא נותנת שום תפקיד בתהליך זה לתאגידי תקשורת עשירים", אמר חבר המפלגה הרפובליקני. "התחזיות והפרשנויות של העיתונות אינן מקנות סמכות וטו על זכויותיהם החוקיות של אף אזרח, כולל נשיא ארצות הברית", המשיך.

"המוסדות שלנו בנויים למעשה לכך", אמר מקונל. "יש לנו את המערכת לבחון חששות ולנשיא טראמפ מאת האחוזים והזכויות לבדוק טענות על אי סדרים ולשקול את האפשרויות המשפטיות שלו."

הוא תקף את התקשורת הליברלית, המחוקקים הדמוקרטים בניסיון להטיל ספק בבחירות בנובמבר - לפני שביידן ניצח. הוא גם לגלג על הדמוקרטים ועל הבטחתם ל"גל כחול" שמעולם לא התרחש. ואמר כי "העם האמריקני הגיב לקיצוניות של הרחוב נגד טראמפ, ובחר רפובליקנים נוספים לתפקידים פוליטיים על חשבון דמוקרטים".

דונלד טראמפ ג'ו ביידן מיטש מקונל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד