י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יש בכל בית

לפני החיסון: האם נמצאה התרופה לקורונה?

חודשים יחלפו עד שהחיסון של 'פייזר' יאושר לשימוש, בינתיים, חוקרים מפרסמים כי יתכן שגילו תרופה זולה וקלה להשגה שיעילה לנגיף הקורונה

לפני החיסון: האם נמצאה התרופה לקורונה?
אילוסטרציה צילום: pixabay

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד סבורים כי יתכן שמצאו תרופה לקורונה – והיא נפוצה במיוחד: אספירין, כך עולה מדיווחי החוקרים שמבקשים להמשיך את המחקר ולאשש את התוצאות הראשוניות שגילו.

החוקר הבריטי פרופ' פיטר הורבי, מומחה בין-לאומי מוכר למגפות גלובליות ואחד מהיועצים הבכירים לממשלת בריטניה בנוגע להתמודדות עם המגפה, ומי שהוביל את המחקר המפתיע מסר תדרוך בעניין בפרלמנט הבריטי שם הסביר כי "אחת הבעיות הגדולות איתה אנחנו מתמודדים היא תופעת קרישי דם הנגרמים כתוצאה מהנגיף אשר פוגעים בלב, בריאות, בכלי הדם וגם עלולים לגרום לשבץ. לכן התחלנו ניסוי לבדיקה האם האספירין, שפועל כנגד קרישת הדם, יכול למנוע את התופעות הללו. במידה והממצאים יהיו חד משמעיים, הרי שמדובר בהתקדמות גדולה מכיוון שמדובר בתרופה שנמצאת בתפוצה נרחבת וזולה".

מדובר בבשורה משמחת אך לא מפתיעה. הדיווחים על היכולת של האספירין לסייע לחולי קורונה אינם ראשוניים אלא ידועים כבר מספר שבועות. מחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד הראה כי חולים שנטלו את התרופה סבלו ונפגעו פחות מחולים אחרים.

החוקרים בדקו 412 חולים, כאשר 98 מהם קיבלו אספירין לפני הגעתם לבית החולים או ב-24 השעות הראשונות להגעתם. הממצאים הראו כי החולים שנטלו אספירין היו בסיכון מופחת של 43 אחוז להגיע למצב של קבלת סיוע במחלקת טיפול נמרץ.

ראש המחקר של האוניברסיטה, ד"ר ג'ונתן קאו, התייחס לתוצאות ואמר כי "מדובר בממצאים חשובים שצריך להעבירם לבדיקה של מחקר קליני ולראות האם הם מדעיים. במידה והממצא יאושר, תהפוך תרופת האספירין לתרופה הראשונה ללא מרשם שאפשר יהיה לקנות באופן מיידי ולתת לכל מי שעשוי להיות מאובחן כחולה בקורונה".

קורונה תרופה אוקספורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד