י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הרב מלמד

גדולי רבני הציונות הדתית במכתב חריף: הרפורמים כופרים בתורה ומחטיאי הרבים

בצל המכתב החריף של הראש"ל הגר"י יוסף לרב אליעזר מלמד על פגישותיו עם הרפורמים יוצא היום מכתב רבנים חריף של גדולי רבני הציונות הדתית בו הם קוראים שלא לשתף כל פעולה עם התנועה הרפורמית. "הרפורמים עקרו תורה מישראל ולוחמים גם היום לעקור כל דבר שבקדושה"

גדולי רבני הציונות הדתית במכתב חריף: הרפורמים כופרים בתורה ומחטיאי הרבים
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

גדולי רבני הציונות הדתית, בניהם ראשי ישיבות, רבני ערים וזקני רבני הציונות הדתית יוצאים היום (שני) בגילוי דעת נחרץ "שלא לתת הכרה לרפורמים כלל ועיקר" זאת על רקע הסערה שחולל ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד בשל עמדותיו ביחס לרפורמים.

על גילוי הדעת חתומים הרב צבי ישראל טאו, הרב דב ליאור, הרב יהודה עמיחי, הרב יצחק שילת, הרב הרב נחום נריה, הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב דוד דודקביץ, הרב מיכה הלוי, הרב דוד חי הכהן רבנים נוספים.

"בתקופה האחרונה אנו רואים לדאבוננו כי נפרצו גדרים שגדרו גדולי עולם וישנם כאלו המקיימים מפגשים ודיונים תורניים עם נציגים מהתנועה הרפורמית, כביכול יש לנו עמהם "שיח רבני משותף"." פתחו הרבנים את מכתבם.

בהמשך מביאים הרבנים את דברי הרבנים הראשיים הרב אברהם שפירא זצ"ל והראשל"צ הרב עובדיה יוסף זצ"ל בעניין "כבר הנהיגו כל גדולי ישראל בדורות הקודמים ובדור זה ביחס לשיתוף פעולה חלילה עם התנועה הרפורמית כי - 'אין להרבות דברים על הסכנה הנוראה שיש בהצטרפות עם אנשים שלא מאמינים בתורה מסיני - בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה.'(הרב הראשי הגאון הרב אברהם שפירא זצ"ל).

וכי 'יש בזה חילול ה' נורא וגם סכנה מעשית שאנשי דלא מעלי, המתנגדים לשולחן ערוך יקחו חלק בדיון תורני הנוגע לתורה ומצוות ויר''ש. וכבר כתבו רבותינו להתרחק מהם בתכלית הריחוק, שהם מחבלים בכרם ה' צבא-ות' (הראשון לציון הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל)". נכתב.

הרבנים הוסיפו כי "אהבת כל יחיד ויחיד מישראל ודאי בכל תוקפה היא עומדת בכל עת, אך אין בזה שום מתן היתר חלילה לשיתוף פעולה עם נציגי התנועה הרפורמית שעקרה תורה מישראל, ולוחמת גם כיום לעקור כל דבר שבקדושה בארצנו בגיור, בכותל, בנישואין בקדושת המשפחה ועוד." כתבו הרבנים בחריפות.

לסיום קראו "ועל כן הננו לחזק את כל רבני ישראל וראשי המועצות הדתיות, שלא לשתף את הרפורמים בכל עניין ודבר של קודש ולעמוד איתנים לגדור גדר ולעמוד בפרץ כנגד הפוגעים בכרם ה' צבאו-ת, הם הרפורמים הכופרים בתורה מן השמים, ומחטיאי הרבים חטא הרבים תלוי בהם. ונזכה במהרה שיכירו וידעו כל ישראל כי משה אמת ותורתו אמת והם חיינו ואורך ימינו." סיימו הרבנים.

גילוי הדעת של הרבנים מצטרף לקריאתו בשבוע שעבר, של הרב הראשי לישראל הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף אשר תקף את הרב אליעזר מלמד על קשריו עם הקהילה הרפורמית. הרב יוסף התבטא בחריפות וקבע כי הרפורמים זייפו את התורה ו"החריבו כל חלקה טובה בעם ישראל", וכן כי "יש צורך להרחיקם שלא יהיה אפילו אחד שייתלה בדבר המפגשים וילך בדרכם".

רפורמים הרב אליעזר מלמד הרב טאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד