י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הנחת סלב"

הנציב דחה את התלונה: השופט שהפר הנחיות לא יינזף

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר לא יינזף, למרות שקיים חתונה לבנו בניגוד מוחלט להנחיות - כך קובע היום נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם | ארגון זכויות האדם 'בצלמו' שהגיש את התלונה: "כל אזרח יודע שאי ידיעת החוק אינה פוטרת את העובר עליו. לשופטים יש הנחת סלב"

הנציב דחה את התלונה: השופט שהפר הנחיות לא יינזף
יוסי זמיר, דוברות בתי המשפט

נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה היום (שלישי) את התלונה שהוגשה כנגד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, וקבע כי הוא לא יינזף למרות שעל פי פרסומים קיים חתונה לבנו תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות.

כזכור, בגלי צה"ל פורסם כי השופט מלצר ערך חתונה לבנו עם עשרות משתתפים בזמן שהתקנות התירו עשרה בלבד. על פי הפרסום, בארוחה שהתקיימה מאוחר יותר נכחו 70 אורחים. השופט מלצר טען אז כי האירוע עומד בתקנות המגבילות את ההתקהלות לעד 35% מהתפוסה בחלל מסוים וכלל האורחים שהו במלון באותו יום.

בעקבות הפרסום, פנה ארגון זכויות האדם 'בצלמו' בקובלנה רשמית לנציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה לנזוף פומבית בשופט, אשר הפר את הנחיות הקורונה. בתלונה אף נטען, כי "כיצד ייתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים לתקנות הקורונה, ככל שהוא עצמו מפר אותם פומבית".

הבוקר, כאמור, החליט הנציב לדחות את התלונה. בהחלטתו קובע השופט בדימוס אורי שוהם ש"אין כל ספק שאכן נעברה העבירה". אולם, מבדיקה שלו עם כבוד השופט מלצר עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון, לכן התלונה נדחית על הסף.

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה מקוממת. כל אזרח יודע שאי ידיעת החוק אינה פוטרת את העובר עליו. מתברר שזה כל אזרח, ולא שופט עליון שוב מתברר שישנו דין אחד לאזרח פשוט ודין שונה לשופטי העליון. להם יש הנחת סלב. נמשיך לפעול למידה שווה של צדק לכל.

 

קורונה נציב תלונות הציבור חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד