י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצרו הוארך

ראש העיר שנעצר בפרשת השחיתות: השר לשעבר יעקב אדרי

מעצרו של ראש העיר שנעצר הבוקר בחשד ללקיחת שוחד והטיית מכרזים הוארך על ידי בית המשפט בשישה ימים | שופט בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם כי מדובר בשר לשעבר יעקב אדרי

ראש העיר שנעצר בפרשת השחיתות: השר לשעבר יעקב אדרי
יעקב אדרי צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם את שמו ראש עיריית אור עקיבא שנעצר הבוקר (שלישי) בפרשת השחיתות שנחשפה היום על ידי המשטרה. ראש העיר, יעקב אדרי, שכיהן בעבר כשר בממשלות ישראל מטעם הליכוד וקדימה, נעצר בחשד למעורבות בעבירות חמורות ביניהן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון.

יחד עם ראש העיר נעצרו שלושה חשודים נוספים ותשעה עוכבו לחקירה. בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בראשון לציון קבע השופט כי "קיים חשד סביר" בעבירות המיוחסות לראש העיר והאריך את מעצרו בשישה ימים. "ממצאים שנתפסו היום ודברים שאמר בחקירה מחזקים חלק מהחשדות נגדו", קבע השופט.

ראש העיר יעקב אדרי, נחשב לאחד האנשים החזקים במפלגת הליכוד ומקורב לראש הממשלה נתניהו. אדרי כיהן בעבר כשר הבריאות, שר העלייה והקליטה והשר לפיתוח הנגב והגליל. הוא שימש כראש עיריית אור עקיבא בין השנים 1989 ל-2003 אז נבחר לכנסת מטעם הליכוד. בשנת 2013, לאחר כמה שנים בפוליטיקה, נבחר אדרי שוב לראשות העיירה.

במשטרה ציינו הבוקר כי מדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף המנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב והרשות למימון הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

מהמשטרה נמסר כי בשעות הבוקר נעצרו 4 חשודים ועוכבו 9 מעורבים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, בין העצורים והמעוכבים ראש רשות מקומית ועובדי ציבור ברשות מקומית.

על פי החשד, החשודים כל אחד על פי חלקו ותפקידו פעלו לכאורה על מנת לקדם מכרזים והיתרים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה ללקיחת טובות הנאה בכסף ושווה כסף, וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי.

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט ומאיר אברהם ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' המייצגים את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מסרו בתגובה: "בשיחות שקיימנו עם מר אדרי הבוקר ועובר למועד הדיון, לא עלתה כל תשתית עובדתית לביסוס איזו מן העבירות שיוחסו לו. גם בעבר נחקר מר אדרי מספר פעמים על ידי המשטרה, חקירות שהסתיימו בלא כלום, וכך נראה שצפוי לקרות גם בחקירה עליה מדובר כיום. מר אדרי בטוח בניקיון כפיו, ובמהלך הדיון גם התייצב באופן אישי וביקש מבית המשפט שלא להאריך את תוקפו של צו איסור הפרסום על שמו ופרטיו. על רקע זה, התנגדנו לבקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-8 ימים, וההארכה הוגבלה ל-5 ימים"

 

 

יעקב אדרי פרשת שחיתות שוחד הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד