י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שעון החול הולך ואוזל"

שר הביטחון: "נטיל סגרים על ערים נוספות"

על רקע הדיווחים על בלימה בירידה בתחלואה, שר הביטחון בני גנץ מבהיר היום כי בכוונתו להוביל מהלכים שמטרתם הטלת סגר על ערים אדומות נוספות ברחבי הארץ | לדבריו, "הטלת הסגר תסייע לפתוח במקומות אחרים" | על המשבר הפוליטי: "שעון החול הולך ואוזל"

שר הביטחון: "נטיל סגרים על ערים נוספות"
גנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (שלישי) סיור בעיריית ירושלים יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן וראש העיר משה ליאון, עוזר השר להתגוננות משה אדרי ונציגי פיקוד העורף. "אנחנו נטיל סגר על עוד ערים אדומות כי אין ברירה, אנחנו צריכים לעשות את זה על מנת שנוכל לפתוח במקומות אחרים", אמר גנץ בסיום הביקור.

במהלך הסיור עמד גנץ על ניהול מערך הקורונה בעירייה ועל מאמצי מערכת הביטחון לסייע לה בהתמודדות עם הנגיף, בדגש על תוכנית בני חיל שהחלה בשכונות העיר. בנוסף ביקרו שר הביטחון גנץ, שר המשפטים ניסנקורן וראש העיר ליאון, במרכז התשאול העירוני לקטיעת שרשרת ההדבקה, שם קיבלו סקירה על אופן ביצוע התשאול.

בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: "ראש העיר וצוותו עושים עבודה נהדרת בהתמודדות עם הקורונה והמאבק הזה חייב להימשך. אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה של הציבור. הייתי פה במרכז התשאול העירוני, שביחד עם מפקדת "אלון" ממשיכים לעבוד, אבל האנשים שעונים לנו בטלפון נותנים לנו ארבעה או חמישה מקרים שבהם נפגשו עם אנשים, זו איננה כל התמונה"

"רק מידע מהיר עם הרבה בדיקות, דיווח אמין של האנשים ושיתוף הפעולה - יעזרו לנו להוריד את התחלואה כלפי מטה", הוסיף שר הביטחון, "משרד הביטחון ימשיך לעבוד, אנחנו נטיל סגר על עוד ערים אדומות כי אין ברירה, אנחנו צריכים לעשות את זה על מנת שנוכל לפתוח במקומות אחרים. כדי שנוכל לפתוח עוד מסחר חייבים לסגור באזורים אדומים. נמשיך להיאבק גם על העברה מיידית של מתווה "איים ירוקים". אפשר לפתוח את העיר אילת והמלונות בים המלח שחיים מתיירות בצורה זהירה".

שר המשפטים ניסנקורן אמר: "אנו פועלים להקל על המשק היכן שניתן, אבל רק משמעת אזרחית, שמירה על ריחוק, עטיית מסכה ושיתוף פעולה בתשאולים יצמצמו את הפגיעה בכלכלה וימנעו סגר שלישי. שר הביטחון ותודה למשה לאון על האירוח, וישר כח לפיקוד העורף. שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף בהובלת שר הביטחון ורוה״מ החליפי לרשות המקומית, חיוני וקריטי למאבק בקורונה. הפעילות בירושלים מאחדת את כל חלקי העיר, מזרח ומערב."

גנץ התייחס גם למשבר הפוליטי ועל האפשרות להליכה לבחירות. "שעון החול הזה הולך ואוזל", אמר גנץ, "כששעון חול הולך להיגמר, אף אחד לא יודע מתי הגרגר האחרון יורד, אבל אנחנו ממש לקראת הקצה שלו. תהליך העברת תקציב הוא אורך זמן ואם אנחנו לא רואים שהוא מתחיל ולא רואים שהוא מתקדם אז אנחנו מבינים שהוא לא יקרה ולכן זה עניין של לא הרבה זמן".

קורונה סגר שר הביטחון משבר פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד