כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מי יקבל את החיסון ראשון?

פייזר דחתה את המשלחת הישראלית; נתניהו התערב

לאחר שהמדינה מתמהמהת ולא סוגרת עסקה לרכישת החיסונים שבפיתוח, הודיעה פייזר העולמית לשלוחה הישראלית של החברה כי היא מתקדמת לסגור עם מדינות אחרות | נתניהו נחלץ לעזרה ובשעות אלו נערכת ישיבה מכרעת

פייזר דחתה את המשלחת הישראלית; נתניהו התערב
אילוסטרציה צילום: pexels

ישראל חתמה על הסכמי אופציה לרכישת חיסונים עם כמה מחברות התרופות המפתחות חיסון לקורונה, אך דווקא עם 'פייזר' שמלכתחילה היה נראה כי היא משתרכת מאחורי מודרנה ואסטרהזניקה בשלבי הפיתוח, לא נחתם כל הסכם. ביממה האחרונה נערכו מגעים לקראת חתימה על הסכם שכזה, שיבטיח אספקה מוקדמת של חיסונים לישראל, אולם החתימה התמהמה ופייזר העולמית הודיעה לשלוחה הישראלית שלה, כי היא מתקדמת הלאה לחתימה עם מדינות אחרות.

מי שנחלץ לפתרון המשבר שעלול להוביל לכך שישראל תעבור לירכתי רשימת המדינות הממתינות לחיסון, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנסה בשעות אלו לקדם את החתימה המדוברת וכך להבטיח כי במידה והחיסון יאושר לשימוש, ישראל תהיה בין המדינות הראשונות שתקבל אותו.

יצוין כי בכל מקרה ארה"ב תהיה הראשונה לקבל את החיסון המיוצר על ידי חברה אמריקאית, וככל הנראה בריטניה תקבל אותו שניה. מדינות נוספות שכבר חתמו על הסכם אופציה לרכישת חיסונים עוד לפני ישראל יזכו בו בתחילה והדיון הנערך כרגע הוא מתי ישראל תקבל אותו, האם אחרי המדינות שחתמו עד כה על הסכמים, או שמא במועד מאוחר יותר, אחרי מדינות שכרגע מבקשות לחתום על הסכמי אופציה דומים.

בשעות אלו נערכת ישיבה מכרעת בין נציגי פייזר בישראל לבין בכירי משרד הבריאות, בסופה יוחלט אם ישראל אכן חותמת על הסכם לקבלת החיסון או שמדינות אחרות יקבלו אותו לפני ישראל. נזכיר, כי החיסון טרם אושר לשימוש, וגם אם תוצאות הביניים של הניסוי מעודדים, עדיין יש לסיים את הניסוי ולבדוק את השלכותיו על עשרות אלפי המשתתפים בו.

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר נתניהו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד