י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסלולי הטיסות הוסטו

בעזה מציינים את חיסול המחבל; בישראל נערכים

מחר יציינו ברצועת שנה למותו של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל על ידי מטוסי חיל האויר • בעקבות כך, במערכת הביטחון העלו כוננות מחשש שארגון הטרור ינסה לשגר רקטות לשטח ישראל • על פי דיווח באתר ynet, כחלק מההיערכות, הוסט מסלול הטיסות בנתב"ג | צה"ל תגבר סוללות כיפת ברזל

בעזה מציינים את חיסול המחבל; בישראל נערכים
מפקד גזרת צפון הרצועה, בהאא אבו אל-עטא צילום: דובר צה"ל

לקראת ציון יום השנה הראשון לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא - שיחול מחר - בישראל מגבירים כוננות מחשש שארגוני הטרור ברצועה יגיבו באמצעות ירי רקטות לשטח הארץ. בעקבות החשש, הוסטו מסלולי הטיסות בנתב"ג ותוגברו סוללות כיפת ברזל.

אל-עטא, ששימש כמפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, חוסל יחד עם אשתו במתקפת פתע על ידי מטוסי חיל האוויר, בזמן שנם את שנתו בביתו ברצועה.

חיסולו הוביל למבצע 'חגורה שחורה' שנמשך במשך שישה ימים, במהלכו ירו ארגוני הטרור כ-450 רקטות לשטח ישראל. בחסדי שמים לא נרשמו אבידות בנפש בצד הישראלי. מנגד, ארגון הג'יהאד האסלאמי ספג מכה קשה לאחר ש-26 מפעיליו חוסלו במהלך המבצע, חלקם במהלך ניסיון לירי רקטות.

בישראל כאמור, לא נרשמו אבידות, אך 50 אזרחים נפצעו כתוצאה מירי הרקטות, רובם המוחלט באורח קל. במהלך המבצע שיגרו הפלסטינים רקטות לטווחים ארוכים ואזעקות נשמעו ביישובי גוש דן ואף בתל אביב. בתגובה, תקף צה"ל עשרות מטרור טרור ברחבי הרצועה. באופן חריג, ארגון חמאס לא התערב ולא פעל כנגד ישראל במהלך ימי המבצע.

גורמי ביטחון מעריכים כי קבוצות קיצוניות בתוך ארגוני הטרור חשים שלא הגיבו דיו על חיסולו של המחבל הבכיר, וכי בכוונתם לנסות לבצע פיגועים או לחלופין לשגר רקטות לשטח ישראל.

הבוקר, מפרסם העיתונאי איתי בלומנטל באתר ynet, כי כחלק מההיערכות הביטחונית בישראל, הוחלט באופן חריג להסיט את מסלולי הטיסות.

משמעות השינוי, כך על פי בלומנטל, היא שהמטוסים ממריאים היום מכיוון צפון מעל יישובי השומרון, השרון ונתניה. לדבריו, המטוסים נוחתים גם הם צפונית לתל אביב, וחולפים מעל היישובים געש, מנשה, כפר קאסם ופתח תקווה.

פעיל הג'יאהד האיסלמי עזה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד