כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פייזר לא לבד

אמ"ן: יעילות החיסון המיוצר בידי 'מודרנה' מגיע ל90%

לאחר ש'פייזר' הודיעה על הצלחתה, מודיעה היום 'מודרנה' כי גם היא בדרך להשגת החיסון. דו"ח אמ"ן מתייחס להצהרות החברות וקובע כי הדבר מוכיח שהחברות נמצאות בכיוון הנכון וכי החיסון יושג בע"ה

אמ"ן: יעילות החיסון המיוצר בידי 'מודרנה' מגיע ל90%
חיסון צילום: David Cohen/Flash90

נמצאות בדרך הנכונה: ימים לאחר הודעה של חב' 'פייזר' לפיה היא קרובה להשלמת החיסון וכי התוצאות שהיא הגיעה אליהן 'מצוינות', מודיעה גם חב' 'מודרנה' על הצלחת הניסוי. בעקבות זאת, מעריך דו"ח אמ"ן כי החיסון של 'מודרנה' צפוי ככל הנראה להגיע ליעילות של כ-90%. ומאחר והחברות, פייזר מודרנה ועוד, פועלות בעצם לפי אותו מתווה – סביר להניח שזו הדרך הנכונה וכי גם חברות נוספות יצליחו להגיע לייצור מוצלח של החיסון.

לפי אמ"ן, החיסון של חברת מודרנה מפותח באותה הטכנולוגיה שבה מפותח החיסון של חברת פייזר, ומשכך, ההודעה של חברת פייזר "מעלה את הסבירות ליעילותם של חיסונים נוספים המפותחים בטכנולוגיית mRNA, כמו זה של חברת מודרנה, אשר נמצא גם הוא בשלב שלישי של הניסוי הקליני".

באמ"ן מבהירים שאין מה להיות מוטרדים מכך שפייזר ומודרנה לבדן לא יצליחו לספק את כמות החיסונים הנדרשת למדינת ישראל, ושם מצביעים על כך שחברות נוספות, לא פחות מ47 בשלב זה, נמצאות בדרך להשגת החיסון לנגיף. החברות המובילות, כך אמ"ן, הן פייזר האמריקנית וביון-טק הגרמנית, המפתחות במשותף חיסון המבוסס אף הוא על טכנולוגיית mRNA של חלבון ה-Spike של נגיף הקורונה.

החיסון של חברת פייזר, כמו גם החיסון של מודרנה, לא מכיל את הנגיף הפעיל שגורם ל-Covid-19 אלא עושה שימוש בחלק קטן מהחומר הגנטי שלו, שנקרא mRNA. זו גישה מדעית שפותחה במקור כדי להילחם בסרטן. החיסון גורם למערכת החיסונית לייצר נוגדנים שתוקפים את חלבון הדוקרנים - שבין השאר מעניק לנגיף הקורונה את צורתו הייחודית והמזוהה, אך הוא גם זה שמאפשר לנגיף לחדור לתאי הגוף שהוא תוקף. עם זאת, החיסון של המכון הביולוגי פועל על נוסחה שונה. במקביל, נעשים מאמצים בארץ למציאת פתרון אחסון לחיסון, שכן הוא דורש חיסון בקור של -70 מעלות. 

אתמול התייחס לנושא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאומו במליאת הכנסת. שאמר כי "המאבק להשגת החיסון הוא חובק עולם, מספר הנדבקים עצום, גם מספר המתים עצום אבל היום יש לנו חדשות טובות, גם בקורונה וגם בשלום. ההודעה של חברת פייזר על פיתוח חיסון היא בשורה גדולה לאנושות, זה ייקח עוד זמן, לא ימים ולא שבועות אבל גם לא שנים". לדבריו, "הניצחון על הקורונה בא יבוא".

את דבריו הוא השווה לניצחון העולמי שהכריע את מלחמת העולם השנייה ואמר ש"אם אנו עכשיו במלחמת העולם השנייה, הרי שכרגע אנו בשלב הפלישה המוצלחת לנורמנדי. יש אור גדול בקצה המנהרה. אני צופה שעוד חברות יודיעו על התקדמות, ואפשר שבזמן הקרוב ביותר".

 

פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד