כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בעקבות לחץ רפובליקני

מזכיר מדינת ג'ורג'יה רפנספרגר מודיע על ספירה ידנית חוזרת

מזכיר המדינה של מדינת ג'ורג'יה מודיע על ספירה ידנית חוזרת של פתקי ההצבעה בעקבות לחץ שמופעל עליו מצד רפובליקנים הטוענים לזיופים, אף שלדבריו הם לא הציגו בפניו הוכחות לכך

מזכיר מדינת ג'ורג'יה רפנספרגר מודיע על ספירה ידנית חוזרת
שיירת רכבים חרדים למען טראמפ צילום: באדיבות המצלם

מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, שאינו תומך במאבקו של הנשיא היוצא טראמפ, הודיע ​​היום (רביעי) כי מדינתו תערוך ספירה ידנית מחדש של כל ההצבעות מהבחירות לנשיאות, כיוון שלדבריו הוא עומד בפני לחץ הולך וגובר מצד חבריו הרפובליקנים בג'ורג'יה שמביאים טענות שאינן מבוססות על אי סדרים בהצבעה וניהול שגוי של הבחירות במדינה.

"זה יעזור לבנות אמון, זו תהיה ביקורת, ספירה מחודשת בבת אחת בלי הפרעות", אמר רפנספרגר במסיבת עיתונאים.

לדבריו, הבחירות לנשיאות במדינה תעבור ביקורת המחייבת ספירה ידנית מלאה בכל אחת מ-159 המחוזות בג'ורג'יה. תשעים ושבע מחוזות במדינה שלחו מספרים סופיים למדינה, אמר רפנספרגר, וההפרש הנוכחי בין ביידן לנשיא טראמפ הוא 14,111 לטובת הדמוקרטי. הוא הבטיח כי משרדו חוקר, וימשיך לחקור, את כל המקרים שדווחו בדבר חריגות בהצבעה.

רפנספרגר הצטרף למסיבת העיתונאים ביום רביעי על ידי מנהלי בחירות מכל רחבי המדינה, והוא שיבח אותם על עבודתם הקשה ואנמר כי "הם ביצעו את המוטל עליהם ועשו עבודתם נאמנה".

ההודעה האחרונה של רפנספרגר מגיעה לאחר קמפיין אגרסיבי של טראמפ והמפלגה הרפובליקנית בג'ורג'יהב אנשי טראמפ שלחו לו שלשום מכתב ובו בקשה לספור ידנית את כל ההצבעה במדינה לפני שהיא תאשר את תוצאותיה. במכתבם למזכיר המדינה, הרפובליקנים טוענים לפערים בהצבעה ולשגיאות ברחבי המדינה, אם כי הם לא הציגו עדויות ספציפיות לאי סדרים כאלה.

אם טראמפ ינצח בספירה החוזרת, הוא יקבל 16 אלקטורים. וזה יערער את "הניצחון" של ביידן כשעוד נותרו מספר מדינות שגם בהן עדיין לא הסתיימה הספירה.

ג'ורג'יה דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד