י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עכשיו ביבי מתגאה"

נתניהו שוחח עם מנכ"ל חברת פייזר: "משוכנע שנחתום בקרוב" • צפו

ראש הממשלה נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם מנכ"ל חברת פייזר שהכריזה אמש על יעילות גבוהה מאוד של החיסון לקורונה שהפיקה. לאחר השיחה אמר נתניהו כי הוא אופטימי ולדעתו בקרוב ייחתם חוזה • באופוזיציה תוקפים: "תרשמו לעצמכם: זה עלול להיות המחדל הבא"

נתניהו שוחח עם מנכ"ל חברת פייזר: "משוכנע שנחתום בקרוב" • צפו
נתניהו בהצהרה מלשכתו צילום: רועי אברהם, לע"מ

נדמה כי מאז הכריזה חברת 'פייזר' על יעילות גבוהה (90%) של החיסון לקורונה שבבעלותה, ראש הממשלה נתניהו חש כי הימר על החברה הלא נכונה כשבחר דווקא ב'מודרנה' האמריקאית, וכבר אתמול פעל דרך ממשל טראמפ לנסות ולסדר לישראל קדימות בתור של המדינות הממתינות לחיסון. 

היום (רביעי) שוחח ראש הממשלה עם המנכ"ל המבוקש של חברת 'פייזר' אלברט בורלה, שיחה אותה מתאר ראש הממשלה כ"חמה ולבבית". לדברי נתניהו, אחרי השיחה הוא משוכנע כי יצליח לחתום בקרוב על חוזה עם 'פייזר'. באופוזיציה מיהרו לתקוף את ראש הממשלה וטענו כי לא שמע לאזהרות ועקב כך ישראל כלל אינה בתור לחיסון  של 'פייזר'.

"אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל" אמר נתניהו לאחר השיחה. "סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר".

"חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם מו"מ", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש את קשריו ברחבי העולם וסיפר על מוצאו היהודי של מנכ"ל החברה: "ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות".

"ובכן" אמר נתניהו, "אחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

חה"כ עפר שלח, יו"ר הועדה לביקורת המדינה, בתגובה להודעת נתניהו לאחר שיחתו עם מנכ"ל פייזר: "זו האמת בעניין החיסון נגד קורונה: גורמים פרטיים הזהירו שישראל בכלל לא בתור לחיסון של פייזר ונופנפו ב"יהיה בסדר.

בדיון בוועדת ביקורת המדינה לפני 3 שבועות התברר שעוד לא החלו בהכנות הלוגיסטיות המורכבות למבצע חיסונים. עכשיו ביבי מתגאה שהצליח לשוחח עם מנכ"ל פייזר בטלפון. תרשמו לעצמכם: זה עלול להיות המחדל הבא".

בנימין נתניהו חברת פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד