י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זווית חיובית

בצל ההתפשטות: תוצאות הניסוי של מודרנה – בקרוב

על רקע הודעתה של חברת פייזר ובצל התפשטות הקורונה בארה"ב ובאירופה צפויה לזרז את תוצאות הניסוי הגדול שעורכת מודרנה למציאת חיסון לנגיף הקורונה

בצל ההתפשטות: תוצאות הניסוי של מודרנה – בקרוב
חיסון מפני נגיף צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

דווקא ההתפרצות המחודשת של הקורונה בארה"ב ובאירופה מאיצה את תוצאות הניסוי הענק שעורכות חברות התרופות בחיסון שהן מפתחות. הסיבה: ככל שיותר אנשים נדבקים, כך קל יותר לערוך חלוקה בין קבוצת מקבלי החיסון לבין קבוצת מקבלי הפלסבו ולאתר את מספר הנדבקים בשתי הקבוצות. במדינות בהן ההתפשטות נבלמה יעברו חודשים עד לקבלת תוצאות הניסוי, שכן אם אנשים לא נדבקים, כיצד ניתן יהיה לעמוד על יעילות החיסון?

בעקבות גל התחלואה השוטף את ארה"ב ואירופה הודיעה חברת מודרנה כי היא צפויה לעדכן בקרוב על תוצאות הניסוי שהיא עורכת בחיסון. קרוב ל-30,000 איש חוסנו במסגרת השלב השלישי של הניסוי, כאשר כמחצית מהם קיבלו חיסון עם חומר פעיל והחצי השני – קבוצת הביקורת, קיבלה חיסון פלסבו, ללא חומר פעיל.

התוצאות מוכרעות באמצעות מעקב אחר שתי הקבוצות וזיהוי רמת התחלואה בכל אחת מהן. בימים האחרונים הפתיעה 'פייזר' עם הודעה על יעילות של 90 אחוז לחיסון, ומומחים העריכו כי התוצאות של מודרנה יהיו זהות, משום ששני החיסונים עושים שימוש באותה שיטה.

המאבק הבא יהיה על השגת החיסונים, שכן צפוי ביקוש עז מכל מדינות העולם לחיסונים החדשים, בעוד כושר היצור של החברות מוגבל.

 

חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד