כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חיסון פוליטי

למרות 'אירוע חמור': נמשך הניסוי בחיסון הסיני

לאחר הפסקה בניסוי בשל "אירוע חמור": הניסוי בחיסון הסיני בברזיל, נמשך • נשיא ברזיל הודיע כי ארצו לא תרכוש את החיסון גם אם הניסוי יכותר בהצלחה 

למרות 'אירוע חמור': נמשך הניסוי בחיסון הסיני
אילוסטרציה צילום: pixabay

ימים אחרי ההודעה הדרמטית על הפסקת הניסוי בחיסון של חברת סינובאק הסינית בשל "אירוע חמור", הודיעה החברה כי הניסוי, שדווקא נערך בברזיל, ימשיך להתקיים, אחר שאותו אירוע, שפרטים עליו לא נמסרו, נחקר והתברר כי אין קשר בינו לבין החיסון.

עם זאת, לדיווח על המשך הניסוי צורפה ידיעה לפיה נשיא ברזיל הודיע כי ארצו בכל מקרה לא תרכוש את החיסון, גם הניסוי בו יוכתר בהצלחה. הסיבה: מאבקים בין ברזיל לסין שאינם קשורים למלחמה בנגיף אך כנראה הכבוד חשוב יותר מאשר בריאות העם.

למרות ההכרזה על חידוש הניסוי, העולם לא נותן אמון בחיסונים המפותחים בסין או ברוסיה, בגלל היעדר שקיפות, ובגלל ששלבי הפיתוח שלהם לא תואמים את הוראות ארגון הבריאות העולמי בדבר השלבים שיש לעבור עד לאישור החיסון. היעדר השקיפות מתבטא בין השאר במידע לוקה בחסר על הסיבה שהביאה לעצירת החיסון ועל התחקיר המהיר שהוביל להמשכתו.

מומחים העריכו כי "אירוע חמור" במהלך ניסוי בתרופה או חיסון, משמעותו מוות של אחד מהנסיינים. ככל הנראה התחקיר שנערך העלה כי הנסיין לא מת בגלל שנטל את החיסון, או שהוא בכלל נמנה על קבוצת הביקורת וקביל פלסבו, חיסון ללא חומר פעיל.

 

חיסון לקורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד